July 6, 2002
Hej,
Jag sitter på ett gammalt Radeon 9700 pro just nu, har redan avverkat ett likadant grafikkort förra sommaren då det överhettades och jag prövade lite "hemmagjorda" metoder för att kyla ned det.
Nu när det är sommar igen har problemet kommit tillbaka. Bilden blir svart och startas om, ibland startas den inte om alls utan jag måste starta om datorn, hur som helst så får jag ett felmeddelande med VPU Recovery nånting.
Denna sommaren hade jag tänkt hålla mig borta från hemmagjorda lösningar så jag behöver lite tips om vad jag kan göra för att kyla grafikkortet, det är inte överklockat eller nått. Förra sommaren använde jag en bordsfläkt + kylblock 🙂 men hade tänkt köpa nånting ordentligt denna gången typ nått kylsystem men jag kan ingenting om sånt här och vad jag behöver är någon enkel och framförallt billig lösning som är effektiv. Nån som vet vad jag kan köpa och var jag ska köpa det? (Det bästa vore egentligen något jag kan köpa från kellocompany/onoff/siba eller dylikt. Jag antar att det inte är lönt att köpa nått från internet med så här billiga produkter.
Svar som "OMG GÅ UT ISTÄLLET FÖR ATT SPELA PÅ SOMMAREN" undanbedes.
April 13, 2004
För det första stäng av vpu recovery, den är ofta orsak till fel istället för att hjälpa 😛
Sedan kan du ju byta fläkt, tex till AC :
https://www.datorbutiken.com/h.....ACVGA-ATI1
July 6, 2002
Tänker inte stänga av vpu recovery, då blir jag iaf varnad när grafikkortet blir för varmt. Blir nog att köpa en sån där ac cooler, hur monterar man dem ? Mitt chassi e lite skumt men mitt graffekort sitter med fläkten nedåt och 1.5 cm från graffefläkten sitter ljudkortet, så det är inte mycket plats under kortet ska något monteras på grafikkortet får det monteras på ovanifrån.
July 6, 2002
Nej inte värt att köpa ny låda. Det är säkert så att dem sitter för nära varandra och det kan bidra. Det är en gammal dell som jag lagt till lite minne på, då kraschade moderkortet och idioterna vi lämnade in datorn till fixade ett nytt jättedåligt chassi till oss, det som jag sitter med nu. Låter som att det blir köpa ny dator som gäller.
2 Guest(s)