May 1, 2005
Jag ska strax ta itu med att se vad mitt system går för, men jag skulle vilja höra lite värden jag borde kunna komma upp i.
Systemet:
Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz med Noctua NH-U9 (92mm fläkt)
eVGA nForce 680i
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 CM2X1024A-6400
Sapphire Radeon X1950XTX
Vad borde processorn klara att klockas upp till?
Vilka timings kan man pressa minnena till men så de ändå går stabilt?
Vad tror ni om GPU:n och minnena på grafikkortet? Jag har läst artiklarna här på NH om det kortet så där fick man lite input.
Vad bör detta system klara i 3DMark06/3DMark01 vid överklock? I 3DMark01 ligger systemet oklockat på 34000 ungefär.
February 22, 2006
jadu bra fråga pröva själv köra 3dmark01 med å utan patch men fick bara 6500 nånting tror ja vetifan va som klöddar men men. angående cpu så kan det nog gå mot 3,2 utan problem högre oxå satt å slö klocka min igår för skoj skulle komm upp i 3,1 innan den hängde sig kolla inte stabiliteten å höjde inte volten på nått heller men känns som dom har god potential iallafall om man gämnför socket a bara klockat socket a innan å måste ju säga det va rena barnlek å klocka C2D. btw ja har skrivigt en liten topic men inte en kotte som svarat så benchprog å lite oc prog nått å rekomendera sitter på samma grejer som daj nästan:P
July 21, 2006
34000?!?!?! Fick 32000 med systemet i sign med allt @stock, kolla över dina drivrutiner, verkar nog en aning för lågt för ditt system, men du hade väl inte ändrat inställningarna i 3DMark 01 när du gjorde testet, då för ju så klart lägre poäng
Angående minnena så när det gäller Core 2 Duo så tjänar du mer i prestanda på att ha högre frekvens än lägre latenser. När det gäller klockning av processorn så kommer det vara endera NB eller tempen som stoppar din framfart, processorn tror jag nog tål ganska mkt. När det gäller grafikkortsvärdena så måste jag säga, HAR INGEN ANING, jag har lillebror till ditt graffe, ett X1950XT 256MB, tänkte jag skulle klocka det, försökte först med ATI Tools med då hängde programmet sig, testade med RivaTuner, men jag kan inte välja överklockning i menyn, eller så gör jag nåt galet.
Du kan kolla lite vidare hur det gick för mig i följande länk:
https://www.nordichardware.se/.....ml?start=0
Lycka till! 😀
February 22, 2006
dreamweaver wrote: Jag ska strax ta itu med att se vad mitt system går för, men jag skulle vilja höra lite värden jag borde kunna komma upp i.
Systemet:
Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz med Noctua NH-U9 (92mm fläkt)
eVGA nForce 680i
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 CM2X1024A-6400
Sapphire Radeon X1950XTXVad borde processorn klara att klockas upp till?
Vilka timings kan man pressa minnena till men så de ändå går stabilt?
Vad tror ni om GPU:n och minnena på grafikkortet? Jag har läst artiklarna här på NH om det kortet så där fick man lite input.Vad bör detta system klara i 3DMark06/3DMark01 vid överklock? I 3DMark01 ligger systemet oklockat på 34000 ungefär.
nja fått rätt på det ny fick 42908 poäng i 3dmark 01 allt på stock å har samma skit nästan har e6700 å dominator minnen pc8500 å asus p5w dh deluxe moderkort. rätt skoj å se det kan va sån skillnad på poängen
July 21, 2006
Har nån av er förresten hittat nåt ordentligt program att klocka graffet med, testade nyss med ATI Tool 0.25 Beta 15, med allting hängde sig när jag stängde av programmet 🙁
Och så har jag problem med CCC Overdrive, jag har upplåst den funktionen, men den tillåter inte så höga clocks som jag vet att graffet borde klara av, ska försöka åtgärda det ännu. Borde få min graffekylare snart, det inte en VF-900, det blev en Zalman FC-ZV9, den verkar bättre eftersom den har en bättre fläkt en VF-900, vilket kan tillåta lite högre clocks. 😀
February 22, 2006
inte en susning faktiskt graffet e nytt för maj så inte en aning. å antar graffet e så pass nytt så svårt å hitta hör med kinc annars om han vet han har ju erfarenhet från det graffet om ja inte har fel. får säga till va du får ner tempen till sen nyfiken tycker stock kylaren e rätt bra iallafall den ja har du har ju xt 256 versionen så dok tror ja inte min kylare e allt för het när det gäller överklockning
2 Guest(s)