March 11, 2003
Spindel wrote: Har en 3.20 Ghz:are och annat smått och gott till den. Eftersom grejerna till den är bland det bästa man kan få så undrar jag följande, tjänar jag något på att försöka överklocka den?
Vilka program kör du som du behöver mer kraft i?
Om du tycker allt flyter bra, då finns det ju ingen anledning att överklocka den.
August 16, 2002
denstore wrote: [quote=Spindel]Har en 3.20 Ghz:are och annat smått och gott till den. Eftersom grejerna till den är bland det bästa man kan få så undrar jag följande, tjänar jag något på att försöka överklocka den?
Om du tycker allt flyter bra, då finns det ju ingen anledning att överklocka den.
men om man vill att det ska flyta på bättre eller i högre upplösning tex?
March 11, 2003
keffing wrote: [quote=denstore][quote=Spindel]Har en 3.20 Ghz:are och annat smått och gott till den. Eftersom grejerna till den är bland det bästa man kan få så undrar jag följande, tjänar jag något på att försöka överklocka den?
men om man vill att det ska flyta på bättre eller i högre upplösning tex?
Vad flyter inte bra med en 3,2:a och ett FX5900Ultra?
July 3, 2003
denstore wrote: [quote=Spindel]Har en 3.20 Ghz:are och annat smått och gott till den. Eftersom grejerna till den är bland det bästa man kan få så undrar jag följande, tjänar jag något på att försöka överklocka den?
Ne iofs, men det är respekt att kunna säga att man t.ex. har klockat sin dator till 4 Ghz 😉 Men om jag ändå inte tjänar något på det (fungerar ju bra som det är nu) så är det nog ingen idé att överklocka.
June 23, 2002
Spindel wrote: [quote=denstore][quote=Spindel]Har en 3.20 Ghz:are och annat smått och gott till den. Eftersom grejerna till den är bland det bästa man kan få så undrar jag följande, tjänar jag något på att försöka överklocka den?
Ne iofs, men det är respekt att kunna säga att man t.ex. har klockat sin dator till 4 Ghz 😉 Men om jag ändå inte tjänar något på det (fungerar ju bra som det är nu) så är det nog ingen idé att överklocka.
Ptja du kan ju börja med att skriva vad du har för kylning då iaf. :bgrin:
Annars borde du väl få upp den runt 3.5-3.6ghz iaf?
Beror ju på steppning men antar att dem flesta steppningar är hyffsade på P4'a för jag har inte sett många som klagat på steppningen på dem.
1 Guest(s)