August 7, 2001
Jag vill överklocka min IBM 2139-E5W , det e den hyrdatorn som de flesta har , en P2 400 , med 64mb i RAM , och Voodoo 2 , men jag fattar inte hur man ska klocka den (om man ens kan) för man kan inte göra det i bios
o då vet jag inte var jag ska göra det......
och förresten hur mycket kan man klocka den utan ny fläkt? en kompis till mig klockade sin celeron från 466mhz till 525 utan ny fläkt....
Tack på förhand
April 24, 2001
Blir nog svårt, IBM (+andra märkesmaskiner) är ju inte precis kända för att vara överklockningsvänliga dvs inte alls säkert att det går att höja FSB:n.
Skaffa istället mera ramminne (tänk på att den kanske inte tar vilka minnen som helst, borde göra det men man vet aldrig) och ett Voodoo 3 (dom är bra om man inte har så jättemycket processor).
Bytte själv från ATI Rage Pro 4Mb + Voodoo 2 på en Celeron 433@488 till ett Voodoo 3 och det var STOR skillnad både på grafikens kvalitet och hastighet. OBS Kolla så att det verkligen finns en AGP -slot i den!
April 1, 2001
Om man har en märkesdator så ska man inte ens tänka tanken att överklocka... Är man intresserad av det så köper man en ny dator. Du kommer aldrig att kunna överklocka en märkesdator, speciellt inte en IBM av den modellen du har 😀
Om du ska byta till Voodoo 3, och inte har AGP (vilket jag råkar veta tror jag att det inte gör) så kan du köpa ett Voodoo 3 för PCI
[ Detta Inlägg ändrades av: Iceman den 2001-08-07 15:50 ]
April 24, 2001
On 2001-08-07 15:49, Iceman wrote:
Om man har en märkesdator så ska man inte ens tänka tanken att överklocka... Är man intresserad av det så köper man en ny dator. Du kommer aldrig att kunna överklocka en märkesdator, speciellt inte en IBM av den modellen du har 😀Om du ska byta till Voodoo 3, och inte har AGP (vilket jag råkar veta tror jag att det inte gör) så kan du köpa ett Voodoo 3 för PCI
Komplett dator INFO + bilder[ Detta Inlägg ändrades av: Iceman den 2001-08-07 15:50 ]
Javisst ja... glömde bort att V3 fanns som PCI-kort också
1 Guest(s)