November 15, 2007
Undrar om det är möjligt att överklocka en Intel Core 2 Duo L7500?
Jag inbillar mig att det är en T7500 som klockas långsammare för att den ska dra mindre ström, kan det stämma?
Risker, kan den bli för varm? Fläkten är ju ganska liten i en bärbar dator.
Tacksam för all info jag kan få
Steffe120
skrev in detta först på proc mm dvs på fel ställe
July 9, 2006
November 15, 2007
November 29, 2007
Det är ingen bra ide att överklocka en bärbar, förutom överhettning löper du även risken att ha sönder nätaggregatet/adapter då processorn och moderkortet kommer att dra mer ström när du överklockar.
om du verkligen vill överklocka de mobila Core processorerna rekommenderar jag dig att köpa ett socket 479 moderkort i ATX-format.
rätt så dyrt i sverige men borde kunna gå att få tag på ebay till hyfsat pris.
Redan utan överklockning så är risken att en bärbar dator går sönder flera gånger större än motsvarande stationär dator.
vid överklockning ökar den risken markant, Du förbrukar också all garanti om du överklockar.
Har du sönder nätaggregatet när du överklockat, skickar in den för rep och de byter agg och upptäcker att du har överklockat datorn är det ganska troligt att de kommer att fakturera dig den verkliga kostnaden för reparation/felsökning. Och det kan ibland bli lite högre summor på bärbara datorer då de inte använder standardkomponenter på samma sätt som stationära. Bli inte förvånad över 3-5 tusen)
November 15, 2007
November 15, 2007
1 Guest(s)