March 6, 2004
Ibland när jag drar på för mycket kräm på gpun/minnet så låser datorn sig när jag kör 3dmark03 (ibland låser den sig inte). Då startar den om sig själv och då kommer det upp ett felmeddelande att "grafikkortsdrivrutinen inte svarade", varför blir det så? Ska man inte få artefakter istället när man överklockar, istället för att datorn ska låsa sig?
October 10, 2002
Högst troligt är det inte kräm du kör till på gpun och minnet utan du höjer klockfrekvänserna?
Min bild frös alltid vid för höga hastigheter på mitt GF3 Ti200. Jag antar att det har och göra med att gpun sku vilja ha högre spänning (mera kräm)!
Men int starta den om sig iaf! Elä låste hela datorn. Att troligen ligger nog probleme då i att din CPU är överklockad och gör någo fel. De sku jag gissa på!
March 14, 2004
Det blev så när jag drog på för hög MHz på Coren med mitt 5600FX, det hängde sig... Samma sak med mitt Ti4600. Där hjälpte en voltmodd iaf. Slutligen samma sak med mitt X800XT PE, det hänger sig när det vill ha mer ström till coren.
Artifacs har ajg fått när minnena vill ha mer ström eller kylning.
March 10, 2003
ocz wrote: Det blev så när jag drog på för hög MHz på Coren med mitt 5600FX, det hängde sig... Samma sak med mitt Ti4600. Där hjälpte en voltmodd iaf. Slutligen samma sak med mitt X800XT PE, det hänger sig när det vill ha mer ström till coren.
jag som trodde du hade ett x800Pro 🙄
March 14, 2004
moddanrazer wrote: [quote=ocz]Det blev så när jag drog på för hög MHz på Coren med mitt 5600FX, det hängde sig... Samma sak med mitt Ti4600. Där hjälpte en voltmodd iaf. Slutligen samma sak med mitt X800XT PE, det hänger sig när det vill ha mer ström till coren.
jag som trodde du hade ett x800Pro 🙄
XT låter coolare 😉
2 Guest(s)