January 17, 2002
Hejsan alla trimmare. Hoppas ni har överseende med några nybörjarfrågor.
Jag har ungefär samma system som författaren förutom att min CPU är en 400 MHz Celeron.
Är det så att det bara är fsb som går att ändra? Är multipeln låst? (Till 4 i mitt fall)
Jag är osäker på vad jag har för minne, men visst fanns det väl 66 MHz minnen för några år sedan? Isf har jag nog så'na. Behöver jag byta ut dem direkt mot PC100 eller PC133?
September 8, 2001
On 2002-01-18 10:15, Olof wrote:
Hejsan alla trimmare. Hoppas ni har överseende med några nybörjarfrågor.Jag har ungefär samma system som författaren förutom att min CPU är en 400 MHz Celeron.
Är det så att det bara är fsb som går att ändra? Är multipeln låst? (Till 4 i mitt fall)
Jag är osäker på vad jag har för minne, men visst fanns det väl 66 MHz minnen för några år sedan? Isf har jag nog så'na. Behöver jag byta ut dem direkt mot PC100 eller PC133?
Att köpa 133 minnen skulle vara onödigt, men 100minnen, kanske. Tror jag har läst någon stans att 66minnena inte pallar för så mycket mer än 66mhz. Tror inte att du skulle vinna så mycket på att byta minne till 100 ändå... Men vad vet jag, vad vet jag...
October 23, 2001
On 2002-01-18 10:15, Olof wrote:
Hejsan alla trimmare. Hoppas ni har överseende med några nybörjarfrågor.Jag har ungefär samma system som författaren förutom att min CPU är en 400 MHz Celeron.
Jag tycker du ska klocka stegvis.. öka fsb med 3mHz i taget och om det blir ostabilt gå tillbaxs någon mHz. Om du ändå funderat på att byta dina minnen behöver du ju ej vara så aktsam med dom... Om du byter minne funkar PC133, då bakåtkompatibilitet råder.
1 Guest(s)