January 30, 2001
January 30, 2001
January 30, 2001
February 3, 2003
Faktiskt, så går det tekniskt sett att överklocka ljudkortet. TEKNISKT SETT och eg inte helt 😛
Om du skruvar upp AGP/PCI frekvensen (som ljudkortet råkar befinna sig i) så skulle du kunna kalla ditt ljudkort överklockat. Inte för att jag tror det var så han menade. 😛
Skumma är att jag vill minnas att jag läst någonstans om ett ljudkort som skulle hjälpa till med grafiken eller något... Kommer inte helt ihåg får bara några aningar långt bak i skallen.
March 11, 2003
LorD_Kvadd wrote: Faktiskt, så går det tekniskt sett att överklocka ljudkortet. TEKNISKT SETT och eg inte helt 😛
Om du skruvar upp AGP/PCI frekvensen (som ljudkortet råkar befinna sig i) så skulle du kunna kalla ditt ljudkort överklockat. Inte för att jag tror det var så han menade. 😛
Skumma är att jag vill minnas att jag läst någonstans om ett ljudkort som skulle hjälpa till med grafiken eller något... Kommer inte helt ihåg får bara några aningar långt bak i skallen.
Njae, det är väl snarare så att en hel del, framför allt integrerade ljudkretsar, är processorkrävande. Alltså kan det ge fps om man sätter i ett modernt ljudkort istället för en dålig integrerad krets. Man avlastar helt enkelt processorn.
February 3, 2003
denstore wrote: [quote=LorD_Kvadd]Faktiskt, så går det tekniskt sett att överklocka ljudkortet. TEKNISKT SETT och eg inte helt 😛
Njae, det är väl snarare så att en hel del, framför allt integrerade ljudkretsar, är processorkrävande. Alltså kan det ge fps om man sätter i ett modernt ljudkort istället för en dålig integrerad krets. Man avlastar helt enkelt processorn.
jo jag vet det men tror inte att stoppa in ett super ljudkort i en dator skulle göra att du får 30fps mer än i vanliga fall väl?
Menar att jag ville minnas att det fanns ett ljudkort som skulle hjälpa grafiken också. Eller om det var ett chip på ljudkorten eller något. Det var någon sådan skumsak som vissa företag bara hittar på ibland.
October 23, 2004
hahaha vilken Bullshit... alltså jag skulle vilja se resultatet IRL.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
2 Guest(s)