October 10, 2001
Men nu undrade jag hur jag ska göra för att klocka den så att jag kan köra i över 2 ghz
Du går in i bios och letar upp var hastigheten för processorbussen är, den står nog troligen på 100. Där skriver du manuellt in det nya värdet t.ex 115 till att börja med, då kommer processorn att ligga på 2070MHz (18*115=2070). Detta är svårt att beskriva, men jag hoppas du förstår och hittar vart i biosen du ska göra denna förändring. Testa din dator efter fsb-höjningen så att du ser att den går stabilt, och om den gör det så kan du alltid klocka upp den lite till. Börjar det bli blåskärmar eller dylikt så klocka ner den ett par steg igen. Lycka till 😀
October 10, 2001
On 2002-07-12 08:05, QiREX wrote:
när jag höjer min FSB så höjs även PCI-busen. Spelar det nån roll hur hög den blir? vad händer om den blir för hög?
Som det kanske märks så kan inte jag heller så mycket om överklockning...
Det brukar inte bli några problem men OM det händer visar det sej när PCI-bussen ligger runt 38MHz och över. Datorn kan bli instabil och du kan få "blåskärmar" när detta inträffar.
July 3, 2001
On 2002-07-12 00:53, Crown wrote:
On 2002-07-11 22:35, =JoNaZ= wrote:
en p4 1,8 kan man köra stabilt i 2,5 ghz med standard kylning...
Men nu undrade jag hur jag ska göra för att klocka den så att jag kan köra i över 2 ghz
jo jag vet tänkte bara säga ungefär vad en 1,8 går att klocka till... dom andra har ju redan svarat hur du ska göra..
1 Guest(s)