May 31, 2004
Mathias wrote: Vad är frågan? (observera frågetecknet 😉 )
Du skriver själv att timingen är 2.5 från början. Vill du se hur lågt minnena klarar så är det bara att prova sig fram.
Hahah... måste du vara så nogram med "?" 😛
Heheh.. hmmm jo tänkte testa.. men det kan ta väldigt lång tid.. och det finns kanske några som har såna.. och redan vet själva timmings
May 31, 2004
Poontus wrote: sluta hacka på killen, timmings är så mycket mer än bara CL 2.5
hur som hellst så fick jag fram att default är 2.5-3-3-8 1T
Default ja.. men kan man inte få bättre resultat.. för att jag har testat själv och kör ännu så länge prime95.. 2.5-3-37.. och har kört den nästa i en timme och det verkar fungerar ännu så länge...
August 16, 2003
"och tänkte kolla vilka timmings kan det vara.. "
då var du nog lite otydlig att du menar hur mycket du kan klocka dom till istället för vilka timmings det kan vara på dom oklocade som jag tolkade det.
men testa själv, lite mer volt lite lägre timings och lite prime95 så ser du ju
du kan ju öven köra olika prestanda tester för att se vad som ger dig mest prestanda, mer MHz eller lägre timings
August 16, 2003
mycket MHz och låga timings är det man strävar efter
vi hittar på att du kommer upp i 250MHz med standard
men när du sänker timings kanske du bara kommer upp i 220MHz vad ger mest i detta fall mycket MHz och standard timings eller lägre MHz men låga timings? jag är inte helt säker men jag skulle tippa att 250MHz gav mer prestanda
October 5, 2005
Jag har exakt sama minnen som du polki!
Jag kan säga att de är mycket överklocknings vänliga och ger en hel del extra bandbredd!
Jag överklockade mina corsair value 3200 från 400Mhz till 450Mhz och de går som en klocka!
Jag körde också memory bandwidth testet i Sisoft Sandra och jag lyckades pumpa up bandbredden från 4500 BM/sec till 5100 Mb/sec med hjälp av överklockningen.
En anna skum men positiv sak som jag har fått reda på är att dessa minnnen är märkta 2.5-3-3-8 men de arbetar faktiskt alltid med 2.5-3-3-7 default!
3 Guest(s)