March 4, 2001
2001-05-17 11:29, skrev Anton:
Jag tycker nästan det är bättre utan officiellt stöd för 133Mhz buss! I alla fall om man inte ska högre än 140-150Mhz för du kör man grafikkortet överklockat på AGP bussen också..
Så bara graffe kortet klarar det så är det bra!
Det e inte bra för grafikkortet och köra en högre AGP hastighet och det blir inte snabbare på något sätt, inte ens 1 enda 3dmark får man ut...
Det e inte bra för grafikkortet och köra en högre AGP hastighet och det blir inte snabbare på något sätt, inte ens 1 enda 3dmark får man ut...
Ä det är inte så farligt.. bara man kyler det bra så..
När jag körde min processor i 100Mhz buss så testade jag att sätta AGP dividern på 1/1 och jämförde mot 2/3.. Det blev ca 10fps skillnad..
Så visst kan det göra skillnad! Men jag har också testat i 3Dmark2001 t.ex. fast med en Celeron processor och då gjorde det ingenting för prestandan..
[ Detta inlägg ändrat av Anton 2001-05-18 15:03 ]
Tekniknörd som gillar att träna.
March 4, 2001
2001-05-18 15:01, skrev Anton:
Ä det är inte så farligt.. bara man kyler det bra så..
När jag körde min processor i 100Mhz buss så testade jag att sätta AGP dividern på 1/1 och jämförde mot 2/3.. Det blev ca 10fps skillnad..
Så visst kan det göra skillnad! Men jag har också testat i 3Dmark2001 t.ex. fast med en Celeron processor och då gjorde det ingenting för prestandan..[ Detta inlägg ändrat av Anton 2001-05-18 15:03 ]
Ett grafikkort blir inte varmare om det körs med 100bus, och det blir inte snabbare...
Nä men hur förklarar du då när jag själv har gjort tester på det och det har visat skillnad??
Jag har testat igen fast med demo127 istället för demo001 i Quake3..
6fps i skillnad tycker jag är en väsentlig skillnad..
Nä men fakta är att det visst kan göra skillnad!
Sen är det sant att stabiliteten sätts på prov.. men alla GeForce kort klarar upp mot 100Mhz AGP utan att klödda..
December 23, 2000
2001-05-18 11:36, skrev Coore:
Så... om jag har en Celeron2 som ligger på 66Mhz buss och jag har 133Mhz minnen så körs minnena i 66 bara??!!!!! Åhfan.. det hade jag inte en aning om...
Du kan kolla minneshastigheten i SiSoft Sandra 2001se. Står massvis på minnesgrejerna...och så kan du bencha minnet och så vad det presterar.
1 Guest(s)