January 1, 2002
det beror mycket på ditt moderkort..
jag har ett TUSL2-C från Asus och skulle kunna komma upp i 1.87Ghz med en P3 om jag önskade (och hade stark kylning)
nyare Abit och Asus har oftast Softmenu där du kan ändra inställningar från bioset, men själv så föredrar jag moderkort med byglar.. 😛 fast TUSL2-C är ju ganska idiotsäkert.. klantar jag mig (eller får storhetsvansinne) så startar den om snällt i felsäkert läge (boot då alltså).. men har du inte det så finns ju alltid Clear CMOS jumpern ifall datorn inte vill starta
February 23, 2002
January 4, 2001
On 2002-03-02 15:37, lillfjos wrote:
Javisst brukar stå setup någonstans med likhetstecken F1 lr F2....
oftast delete...
Om det inte nu är så att duhar en märkes dator så att du inte kan klocka.. då får du ta redapå om din prolle är 100Mhz bussare lr 133.. om den är 100 så kan du klocka den till 133 genom B21 tricket... detgår ut på att du ska tejpa över ett ben på processorn.. 21 från höger.. tror det var höger..
December 22, 2001
On 2002-03-03 00:57, BoSSe_B wrote:
Asså.. har en märkesdata, ja. En IBM PC300GL, så heter den. Men vad kommer jag att behöva, kylare av ngt slag ? kylfläns ? lr är det så enkelt att jag bara går in i BIOS o ökar busshastigheten ? tackar på förhand för alla svar.
ibm?!?!? ush ... det hade ja me ett tag då kan du nästan ta o glömma det ..!
fråga: va har du den nu da ?
2 Guest(s)