Är det en Katmai så har den 512kb L2 cache och om den har 256kb L2 cache så är det en coppermine!
Du ska kunna se på processorn om det är en katmai eller en coppermine.. men då måste du antagligen ta av kylflänsen.
Tekniknörd som gillar att träna.
March 4, 2001
2001-06-12 12:48, skrev Anton:
Är det en Katmai så har den 512kb L2 cache och om den har 256kb L2 cache så är det en coppermine!
Du ska kunna se på processorn om det är en katmai eller en coppermine.. men då måste du antagligen ta av kylflänsen.
Nja, det finns ju faktiskt 512kb versioner av Tulatin, så han kan ha en sån som är ett ES och nerklockad till 500MHz 😀
Nej men det Anton säger stämmer
May 1, 2001
Jag har en P3 500 Katmai retail... Jag har försökt o cloka upp den men lyckas bara komma upp til 575mhz... o då är den inte helt stabil... jag har provat o ändrat volten oxå men de blir inte bättre... jag har ett PC 133 original minne.... Kan de vara mitt MSI moderkort som e cp? Eller är det för klen kylning på... Tempen ligger på max 50-55 grader eller nåt när jag har klockat o gjort krävande saker en stund....
Någon som vet vad de kan vara för del?
March 4, 2001
2001-06-12 22:25, skrev PaPPa:
processorn....
den går inte i mer, om jag inte minns fel så var 500 den snabbaste katmai som släpptes, det säger väl en del om att strax över 500 är max för den!
Den snabbare Katmai:en som släpptes var på 600MHz, den hade 2,05v som standard och f-nns i 100 och 133FSB variant!
Nä det är nog värmen eller bara processorn som inte vill vara med längre.. Fixa lite bättre kylning ch höj volten lite så kanske det går bättre!
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)