March 27, 2002
kan nån ge mej en guide i hur man överklockar en p4 1.6GHZ@2.4GHZ är de svårt? ger de bra prestanda? vad behövs göra? modda nått ? tack för svar! spinx
August 22, 2005
Själv har jag inte haft möjlihet att välja några grejer...
Just nu kör jag min 1.8 (1.5v, ej rört) i 2.4, helt stabilt...
Om jag varit du hade jag köpt: Ett mobo med stöd för 333 mhz minnen eller 400..
Helst Asus, Abit eller Gigabyte... Jag hade köpt Samsung pc-2700 minnen, eller XtremeDDR 3200, beroende på mobo... Sedan en p4 1.8 och upp med fsb till 140... Klart!!
btw. Intel gör inga måndagsex. Det är troligen inga problem att få upp prollen i hastigheter kring 2.5 ghz... (eller mer) 8) 8)
February 26, 2002
Jag satt och letade ikväll efter samma uppsättning som du är ute efter och kollade alla stora butiker på nätet jag kunde hitta. Det kit jag ville ha var :
Northwood 1.8
Msi 845E BLR
Det är kortet med Bluetooth
Jag lyckade hitta detta tillsammans för under 4000 på Itbutikken.dk 4100 med frakt tror jag det var. Det tror jag är ett cool mb med bluetooth klarar fsb 233 så det bör gå att klocka upp den i fsb'n ordentligt
September 5, 2001
Bull wrote: Jag satt och letade ikväll efter samma uppsättning som du är ute efter och kollade alla stora butiker på nätet jag kunde hitta. Det kit jag ville ha var :
Northwood 1.8
Msi 845E BLR
Jag lyckade hitta detta tillsammans för under 4000 på Itbutikken.dk 4100 med frakt tror jag det var. Det tror jag är ett cool mb med bluetooth klarar fsb 233 så det bör gå att klocka upp den i fsb'n ordentligt
coolt med bluetooth i moderkort!! Du måste väl fortvarande ha grymma minnen ? typ Crucial eller xtreme DDR (kommer inte ihåg vad de heter)
February 26, 2002
Jag kör med ddr minnen från samsung och de är extremt överklocknigsvänliga. De är faktiskt bättre än många av de mer utpekade överklockningsminnena. Dessa minnen alltså samsung finns bla på http://www.dataparadiset.com där köpte jag mitt minnne iaf.
August 19, 2001
Bull wrote: Jag satt och letade ikväll efter samma uppsättning som du är ute efter och kollade alla stora butiker på nätet jag kunde hitta. Det kit jag ville ha var :
Northwood 1.8
Msi 845E BLR
'
Billigt :bgrin:
2 Guest(s)