November 15, 2001
Jag har en p4 nortwood 2,4 med EPoX EP-4PEAE moderkort.
Jag kan bara klocka den till 2,61 men när jag försöker klocka mer så låser sig dator och bios sätts till standard.
Jag har en standard cpu-cooler min cpu är boxad.
Mitt gfx är ett ati radeon 9500pro 128mb.
Så om någon har samma problem eller vet hur man löser det så snälla hjälp mig.
säg oxå vad volten ska stå på.
October 7, 2001
du har samma super höga temps som ja 🙂
men en sak du måste göra e att låsa pci/agp portarna
annars kommer du ingenstans eftersom du har radeon kort
dem tål typ bara 70 i agp lr någe sånt...
så om du låser den kan du komma långt...
btw har du 200 som max fsb på mitt mobbo ?
November 13, 2001
EiN_BäVeR wrote: du har samma super höga temps som ja 🙂
men en sak du måste göra e att låsa pci/agp portarna
annars kommer du ingenstans eftersom du har radeon kort
dem tål typ bara 70 i agp lr någe sånt...
så om du låser den kan du komma långt...btw har du 200 som max fsb på mitt mobbo ?
Även jag har problem med klockning. Det om att Radeon korten inte gillar högre frekvens gäller det alla? Som synes så har jag just ett Radeon kort. Det tar stopp vid ca 2.65ghz för mig.
November 13, 2001
Max på mitt e 156mhz... men det räcker gott när man har en 400fsb propp. Max skulle ju ge 3744mhz vilket jag ändå aldrig ens kommer komma i närheten av.
Tyvärr kan jag inte låsa agp:n.... enda vore väl om jag kunde få proppen o funka i 133mhz för då kanske moderkortet ställer om agp:n själv med nån divider av nåt slag. Men 133mhz är en ganska stor ökning så det lär inte gå heller. Jag får helt enkelt leva med 2,4ghz sålänge. Men jag ska fan testa med nåt annat graffe för o se 🙂
[Edit] Jag fick just en idé. AGP 1/2/4/8x är väl olika frekvenser på AGP porten? Om jag helt enkelt ställer AGP porten på 2x borde jag inte kunna komma runt problemet då? Nån som har testat att göra så? Vore ju käckt om man kunde klocka upp proppen lite. Inte för att det behövs utan för att det går 🙂
1 Guest(s)