January 6, 2003
kan knappt någonting om det här med överklockning därför undrar jag förljande; jag ökade cpu speed i bios från 500 till 550 mhz (multiplier från 5.0 till 5.5)
men inte någonstans i datorn ser jag något tecken på att det ökats, förutom när ajg kollar i bios igen, inte ens i t.ex. WCPUID, därför undrar ajg om jag måste göra något mer för att "låsa upp" elelr liknande?
January 4, 2003
kockos wrote: kan knappt någonting om det här med överklockning därför undrar jag förljande; jag ökade cpu speed i bios från 500 till 550 mhz (multiplier från 5.0 till 5.5)
men inte någonstans i datorn ser jag något tecken på att det ökats, förutom när ajg kollar i bios igen, inte ens i t.ex. WCPUID, därför undrar ajg om jag måste göra något mer för att "låsa upp" elelr liknande?
FSB kan du öka windows med program som tex SoftFSB som jag själv kör med till min p3!
Download och kolla om det stödjer ditt mobo!
January 6, 2003
DjHypnoz wrote: [quote=kockos]kan knappt någonting om det här med överklockning därför undrar jag förljande; jag ökade cpu speed i bios från 500 till 550 mhz (multiplier från 5.0 till 5.5)
FSB kan du öka windows med program som tex SoftFSB som jag själv kör med till min p3!
Download och kolla om det stödjer ditt mobo!
när ajg använde programmet du rekommenderade hittade jag inte mitt moderkort i listan, tror det heter Legend QDI brillianX
på target clock generator har ajg ingen aning om vad jag ska ta....
January 4, 2003
du måste vet exakt vad ditt mobo heter! det frå du reda på genom mobo manualen eller så kan du kola på kortet i datorn.. efter det kan du sedan börja klocka... det är inte meningslöst men som sagt hitta mobordet sen kan du börja leka
ps. det låser sig iom att det inte är rätt mobo
1 Guest(s)