December 28, 2003
En fråga el 2 egentligen .. jag e helt ny när det gäller PCI-express.. köpte ett Dfi SLi-D och kör bh5minnen.. kan inte köra dual om den inte är i 1T för då cpar den sig.. kollade minneinställningarna..och det fanns hur många som helst.. jag e van från mitt msi neo2 där det fanns inte ens 1/3 av alla inställningar .. jag hittar inte var jag ställer in 1T helt enkelt.. nån som vet vad det heter i biosen..för jag fattar nada 🙂
Gärna om nån kan posta minnestimings till bh5 2x512.. kunde inte ens ställa in 2-2-2-5.. hittade bara cas2 . HJÄLP MIG 💡
sen fråga 2..
Kör numera SLi ➡ ➡ hihi... 2st XFX 7800GT Extreme @ 500Mhz 1,2Ghz .. när jag överklockar.. överklockar jag bägge samtidigt el måste jag överklocka ett i taget.. fattade inte riktigt det där.. Rivatuner använder jag.
March 5, 2005
Fråga ett hoppar jag över då jag inte använder DFI, när det gäller fråga två så är det så att om du överclockar din SLI setup ska du BARA överclocka ditt MASTER kort eftersom den tar över och styr även andra kortets klocka. Så om du har klockat ditt masterkort A till 510Mhz så kommer DEN överclocka ditt andra kort till 510Mhz också. Hoppas att du fattar vad jag menar 😉
September 22, 2005
December 28, 2003
troligen krånglade cas.. för när jag installera om allt .. bytte moderkort så gick den över till sdp,,, o bh5 vägrar köra på cas3... när det kör i dual.. så ja var tvungen att starta med 1 sticka.. sen ändra till cas2 och stoppa in den igen 🙂 jobbit men nödvändigt 🙂
1 Guest(s)