March 10, 2002
Förra veckan så satt jag och överklockade lite. När jag inte orkade mer och skulle börja knappa på mitt USB-tangentbord igen så var där VÄLDIGT dålig respons. När jag tryckte ner en tangent kom tecknet på skärmen efter typ 5-10 sekunder.
Är det möjligt att det tagit stryk av överklockning? =)
March 14, 2004
Snorch wrote: En processor har ju inte direkt rörliga saker i sig som skulle kunna slitas så jag tycker det vore konstigt om elektroniken skulle ha blivit "dålig" trots att den ändå funkar halvt..
Ja men det var nån som skrev det iaf. Vet att det låter konstigt men, varför rekomenderar inte någon överklockning då? Förutom prestandavinsten..?
March 14, 2001
ocz wrote: [quote=Snorch]En processor har ju inte direkt rörliga saker i sig som skulle kunna slitas så jag tycker det vore konstigt om elektroniken skulle ha blivit "dålig" trots att den ändå funkar halvt..
Ja men det var nån som skrev det iaf. Vet att det låter konstigt men, varför rekomenderar inte någon överklockning då? Förutom prestandavinsten..?
Varför inte man rekommenderar överklockning?
För att processorn kan gå sönder..
Men det jag menar är att det är konstigt om den tar skada utan att helt gå sönder, att den bara funkar halv bra..
March 14, 2004
Snorch wrote: [quote=ocz][quote=Snorch]En processor har ju inte direkt rörliga saker i sig som skulle kunna slitas så jag tycker det vore konstigt om elektroniken skulle ha blivit "dålig" trots att den ändå funkar halvt..
Varför inte man rekommenderar överklockning?
För att processorn kan gå sönder..
Men det jag menar är att det är konstigt om den tar skada utan att helt gå sönder, att den bara funkar halv bra..
Så var det med min förrförra barton efter ett tag.
EDIT; sen brände mitt asrock upp den helt utan min order..
1 Guest(s)