February 26, 2002
Skulle bara vilja säga att ett helt galet
team i Kenya har fått tag i en Northwood
på 2.4 Ghz. Denna körde dom i en högdensitetsheliumkylare (långt ord
och detta resulterade i att de kunde få
upp CPU:n i 5.20 Ghz.
De testade även att köra 3dmark2001 med
detta överklockade monster och erhöll hela 16875 poäng!
Teamet håller på att lägga upp en site om det hela, kolla in adressen om någon vecka typ:
http://www.kenyaoverclockers.com
VISST KAN DOM I AFRIKA!
On 2002-03-07 15:25, UnderDOG wrote:
Och hur lyckades de med en FSB på 216 MHz?
Vilket moderkort...
Måste varit rätt modifierat.
Sen BÖR man nog ha en PCI divider på minst 5, finns det något PIV chipset som har det?
Hmmmmm.
Låter lite otroligt.
//Anders.
Tjena Anders!
Moderkort som de kan använt och borde ha använt är ABIT TH7II som kan köra i busshastigheter över 200Mhz utan några större modifikationer. Har själv haft ett helt omoddat TH7II-moderkort i 190Mhz buss och över det var det rambus-minnet som sa stopp. Med TH7II-kortets AGP/PCI fix är inte heller PCI-hastigheten några problem så länge de har löst problemen med AGP/PCI fix över 160 buss..
Alltså tror jag inte det är omöjligt att moderkortet kan klara en sådan överklockning.. MEN jag kan med 99% säkerhet säga att 5.2Ghz är omöjligt även med en "högdensitetsheliumkylare" och den nya 2.4Ghz steppingen. Har sett killar som legat på temperaturer runt -180 C och rekordet in i windows för att ta en skärmdump är drygt 3.8Ghz. Jag vet inte vilka temperaturer man kan få med en "högdensitetsheliumkylare" men under den absoluta nollpunkten lär de ju inte komma..
Om vi säger att de lyckats få ner tempen ytterligare 60-80 grader och har en mer överklocksvänlig kärna i 2.4 modellen så tror jag inte de kommer högre än kanske 4.4-4.6Ghz.. Och i vilket fall har de definitivt inte lyckats köra 3Dmark2001 i 5.2Ghz!
Nu har jag inga bevis för mina teorier men jag ser inga bevis på motsatsen heller vilket skulle vara väldigt intressant att se.
[ Detta Inlägg ändrades av: Anton aka [NH]Woxxman den 2002-03-11 11:31 ]
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)