April 1, 2003
sitter nu o håller på att ändra min minnes buss något! nu undrar jag, kan detta medföra några faror för datorn?
har överklockat nu med 40MHz , inte mkt nej men vågar typ inte mer!
har en AMD TBIRD 1000Mhz(nu på 1040MHz), kan jag överklocka den mer?
om datorn skulle börja frysa sig o så är det väl bara att ställa tillbaka till det normala..eller? kan ingeting om överklockning..
April 1, 2003
klaus wrote: Har bara Tempen i ögat och kör upp i små Steg.Klara han inte mera ,säger Datorn ifrån -med blå Skärm eller liknande -sen bara sätta i Bios en steg tillbaka och försöka på andra vis -Ström eller so.Man måste prova sig fram.Kör att det röka!! Lycka till
men det e bara bluescreen o liknande som kommer upp?
typ inte skador på hårdvaran o så?
October 7, 2002
För att se till att datorn verkligen är 100% stabil, och inte får problem efter ett tag eftersom det samlas värme i chassit, bör du köra exempelvis Prime95:s "torture test" i alla fall i en timme efter uppstart. Testet är gjort särskilt för att testa stabilitet hos processoröverklockade datorer.
Fotnot: Programmet är egentligen gjort för att leta stora primtal, men någon upptäckte visst att det var väldigt bra på att leta ostabiliteter i datorn med... Tyvärr har jag inte koll på adressen till programmet bättre än http://www.google.com 🙂
2 Guest(s)