December 19, 2002
Tja! Här kommer ett gäng frågor hoppas jag får många och bra svar.
det händer lite olika saker när jag överklockar, ibland blir det blåskärm, ibland startar datorn om och ibland hoppar datorn ut fran spelet vilken komponent är det som inte pallar i de olika scenariorna?
tänkte på en annan sak oxå. Ibland när jag håller på och klocka lite o testar 3dmark så kan det ibland hända att jag helt plötsligt får 500p mindre, det brukar hända om jag frestats att dra upp fsbn lite för mycket och datorn börjat fucka sig, men även om tar bort klockningen så ger det fortfarande ca 500 mindre än vad jag brukar få oklockat. men sedan när datorn har fått "vila" sig lite så får jag normala poäng igen vad kan det bero på?
hur mycket ström kan man ge processor innan den mår dåligt 1.75 är det från början
tänkte oxå på det här med minnen hur mycket skiljer det mellan standard, orginal, märkesminnen typ samsung kingston ochlite bättre märkesminnen typ corsair finns det nåt annu bättre? och om man ska köpa corsairminnen cas2 vad ska jag då köpa. Jag har ett kt333, ska jag kopa 333, 370, 400, eller 434, hur hög klockfrekvens har jag användning av om jag ska klocka?
och slutligen vad är igentligen orginalminnen, är det oxå märkes minnen från mer okända tillverkar varför tex datorbutiken inte bryr sig om att nämna var de kommer ifrån, eller??
eller förresten bara en sak till, finns det någon möjlighet att nån stans se till att man får en super bra stepping på prollen man köper? hur gör man då? eller är det bara ett lotteri, det är ju inte så billiga lotter så man har ju inte precis råd att köpa tills man får en vinstlott.
ja nu kommer sista
vad ska jag köpa om jag ska kunna överklocka så mycket som möjligt
inom rimlig budget? ge gärna olika förslag
March 24, 2002
1 Guest(s)