April 19, 2003
Hjälp med överklockning av Intel Pentium 3 Processor... har en Intel Pentium 3 866 Mhz och en annan dator med Tyan dual moderkort med dubbla 1.13 Ghz 512 kb cache processorer.. nån som vet hur man klockar dom bäst? har även ett msi tnt2 M64, 32mb... överklockningstips på detta tack...
October 6, 2001
June 7, 2001
mitt får jag bara upp i 235 Mhz på GPU:n och 390 Mhz på minnena. Har tyvär inga bilder men jag har limmat dit några små flänsar på minnena.
Jag får 4500 pinnar i 3dMark 2001 och 198 poäng i 2003 😀
Är inne på att införskaffa nått nytt snart. behöver både mobo och grafikkort (kolla signaturen).
June 7, 2001
Jag tycker inte den ser så jätte bra ut, mitt moderkort klarar bara en buss på 109 Mhz sedan tröttnar den. Ett n-force2 kort går ju att få upp i det dubbla...
men med ett bra grafikkort skulle det vara kul att se vad man får för prestanda ökning. Och se hur mycket man förlorar på bussen och minnena.
April 19, 2003
okej.. jo det hade ju varit kul... jag hade en helt ny amd athlon xp 2200+ förut med leadtek geforce 4 ti 4400 VIVO, 512mb ddr 400 mhz funka skit fint men sålde den för amd blir så väldigt lätt varma av överklockning... och sen behövde jag lite pengar till en bärbar dator..
March 10, 2003
zlitrox wrote: någon som har ett överklockat asus gf 2 gts? i så fall publicera gärna era resultat här och bilder på kylfläns om den är moddad nått.. ge även andra tips på överklockning av kortet om ni vet några.. =)
kolla där nere så ser du vad mitt G2 GTS går i 🙂 ska meka lite till med det o se om det går upp mer... inget att förlora, får den nya burken snart 😀
1 Guest(s)