January 4, 2001
hmm.. ok.. skall se vad jag kan göra..
Eftersom du har en intel så kan du inte klocka via multipern så du får klocka via FSB:n (Front Side Buss). Du har en Celeron och då är fsb:n på 66Mhz orginal... prova att höjja den till 75Mhz som är nästa steg. Steget efter det är 83Mhz då får du nog fundera på att höjja volten lite. den är 1.60, 1.65 lr 1.70 orginal vet tyävrr inte precis. prova att höjja den med +0.10 lr något. funkar datorn inte stabilt då så hljer du den lite till. när den går stabilt så kan du prova att höjja fsb:n lite till... så det är egentligen bara att prova sig fram.. det gäller ju attdu har hyffsad kylning för att klocka högt...
a jusst det.. allt detta gör du i bios..
lycka till..
October 23, 2001
Har kollat upp din processor...
Verkar som om just din Celeron-modell går att klocka med multipeln. Man kan ju alltid pröva!
August 25, 2001
Min brorsa sa typ att det inte är någon märkbar skillnad och att jag skulle skita i det. Men det tror jag inte på 😀
Hur som helst så skulle det nog inte skada med hans hjälp. Jag råkade bränna moderkortet för 6 månader sen när jag skulle sätta i ett ram-minne som inte satt i riktigt (hohoho då vart man glad :snurr: )
Skit samma så skulle det vara kul med en länk till en RIKTIG newbie guide för jag fattar fortfarande inte riktigt vad ni snackar om
Men BIOS vet jag iaf vad det är
:bgrin:
¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤
[ Detta Inlägg ändrades av: Linuz den 2002-01-22 18:44 ]
1 Guest(s)