February 25, 2004
Jag har ett par PC3200 256MB Twinmos Winbond CH-5. Min fråga är nu till alla er andra som har eller haft sådana hur mycket ni har lyckats klocka dem. Mitt moderkort tillåter mig inte att ge dem mer än 2.8V så det kan vara en begränsning för mig. Jag tycks inte kunna överstiga 216MHz utan att konstigheter inträffar. Och det räcker att jag överklockar några MHz för att Prime95 ska klaga på hårdvarufel.
Skriv gärna lite info om hur ni har klockat. Det jag vill veta är:
* Hastighet
* Timings
* Ratio till CPU:n
* Spänning till minnena
Givetvis ska överklockningen vara stabil.
Själv kör jag just nu 5:4 på 250/200MHz med timings 2,5-7-3-3. Alltså originalhastighet på minnena. Självklart vill jag pressa dem mer men är trött på att reseta BIOS så fort jag klantar mig lite med inställningarna. Så posta gärna lite info... :bok:
July 18, 2003
Körde mitt i följande (var dock ett 512 Mb minne):
Spänning: 2,9 V
Timings: 2-3-3-11
Ratio: 1:1
FSB: 235 MHz (testade inte högre!)
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
September 19, 2002
golvad wrote: Jag har ett par PC3200 256MB Twinmos Winbond CH-5. Min fråga är nu till alla er andra som har eller haft sådana hur mycket ni har lyckats klocka dem. Mitt moderkort tillåter mig inte att ge dem mer än 2.8V så det kan vara en begränsning för mig. Jag tycks inte kunna överstiga 216MHz utan att konstigheter inträffar. Och det räcker att jag överklockar några MHz för att Prime95 ska klaga på hårdvarufel.
Skriv gärna lite info om hur ni har klockat. Det jag vill veta är:
* Hastighet
* Timings
* Ratio till CPU:n
* Spänning till minnena
Givetvis ska överklockningen vara stabil.Själv kör jag just nu 5:4 på 250/200MHz med timings 2,5-7-3-3. Alltså originalhastighet på minnena. Självklart vill jag pressa dem mer men är trött på att reseta BIOS så fort jag klantar mig lite med inställningarna. Så posta gärna lite info... :bok:
Kika om det inte finns några som kör med ch-5 i Performance Center istället. Där brukar man oftast specificera ganska noga vad man har kört för inställningar.
1 Guest(s)