January 4, 2001
Dell e ju stabila som faen.. men inga "pill" datorer... går inte att klocka något.. men å andra sidan.. varför klocka en 2Ghz:are.. ? känns som man nöjjer sig med det ett tag ändå... sen när du inte nöjjer dig så köper du bara ett nytt moderkort..
Men roligast/bäst e ju att bygga själv...
June 17, 2001
On 2002-05-20 01:42, Fruitboy wrote:
Hey Dude ur going to hell, No i mean ur getting a dellDell Shitty Computers For Shitty People
Jag har en extra dator (dell) som tjänstgjorde under tiden som vissa delar från min "main" burk var på service.
Så bara för att jag äger en Dell så är jag en Shitty (som du kallar det) person?
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
January 21, 2002
Varför klaga på köpdatorer och de som köper dessa?? jag har haft en IBM sedan 95 (7 år), denna burk har ALDRIG krånglagt det minsta hårdvarumässigt. Mjukvarumässigt är det ju annan sak (Win95) men det rår ju inte IBM för. Överklocka brukar ju iof inte vara så lätt, men alla har ju inte behov av att göra det. Och de som vill brukar kunna finna en väg runt
Alla har kanske inte heller tid/kunskap/lust att bygga själv. Märkesdatorer brukar också ofta förekomma inom personalköp och därmed vara rätt så billiga.
Till frågan: Har DELL egna moderkort i sina burkar?? Annars är det väl bara att kolla vilket moderkort du har, ladda hem ett nytt BIOS, flasha om och sedan klocka som en tok.
January 24, 2001
Dell har OEM-moderkort i sina burkar som använder Intels Chipset, såklart du kan prova att byta bios.. men skulle någon paja så räkna inte med supportens hjälp.. (you are on your own)
Men jag skulle inte rekommendera dig att klocka.
Och för alla er som inte vet bättre än att klonka ner på märkesdatorer... suck.. det är tragiskt! Kom med lite kontruktiv kritik istället.. vad är det som är fel på dem då?
Från Dell är det inget speciellt installerat som skiljer sig från en vanlig installation.
Såklart man inte ska köpa en märkesdator om man vill överklocka, jag förstår IBM, Dell och Compaq om de har låst dessa inställningar, för det ska inte gå på garantin om en person har fuckat upp sin dator.
Punkt slut!
2 Guest(s)