May 10, 2004
Hej, jag sitter och försöker överklocka en Dell-maskin utan framgång. Är det nån som vet hur man gör, hittar varken switchar på moderkortet eller inställningsmöjligheter i BIOS.
Moderkortet har beteckningen E210882, mer än så vet jag inte om det.
Bästa vore väl kanske att få tag på en manual till moderkortet, är det nån som vet var man kan hitta en sån eller som har mer information om kortet?
All information är välkommen!
Tack på förhand.
/U
October 2, 2003
December 31, 2001
slafs_ wrote: [quote=LuckyLuke]Nej det är ett spec bios till märkesdatorer. För att n00bs inte ska överclocka och sen begära nya.
Nej för att dom inte vill att man ska vinna extra prestanda utan istället upgradera till en snabbare DELL 👿
Även att privat personer kan förstöra vissa saker. Därför försvinner oftast garantin om du så öppnar skiten.
September 2, 2003
Ullet:
Har även jag en Dell dimension 4550 i huset, och NEJ den går inte att klocka.
Däremot har jag ett par frågor till dig;
1: vilken hårdvara sitter i din burk? (det verkar inte vara samma för alla Dimension 4550)
2: Fick du din dator som hempc erbjudande (och isåfall från vilket företag)?
May 29, 2001
Ev så kan man klocka med mjukvara, finns ett program som heter speedfan eller var det fanspeed, vilket fall som helst vet man vilken PLL krets som sitter på moderkortet så ska man kunna klocka upp systemet.
Till dells försvar så kan jag säga: gissa hur många extra samtal det skulle genereras till supporten om man det gick att överklocka dimension systemen, tro mig en hel del, jobbade trots allt på dells support i 3 år och vissa kunders dumhet och förmåga att ställa till det för sig själva övergår mitt förstånd hehehe 🙂
1 Guest(s)