June 26, 2005
Tja.. Har en P4 3.2ghz som just nu ligger på 3.78ghz men jag kan och vill få den högre. bara det att, när jag klockat den till runt 4.0ghz så stannar den i bootscreenen och datorn måste startas om och klockas ner till denna hastighet och fugerar då normalt. förövrigt är det en P4 3.2ghz Prescott på Socket775... Någon som vet vad detta problem betyder och finns det någon som kan hjälpa mig?
June 26, 2005
Nej det är inga värmeproblem heller :S har höjt vcoren ganska mycket och hållt på och fippla men det är inget som funkar.. läste nyss Dinos om att han fått upp den över 4ghz och har testat hans setup med.. funkar inte heller. Så jag har faktiskt inte en aning om vad jag ska göra..
June 26, 2005
February 16, 2005
jag har typ samma problem.. har höt Vcore på min 2.4 fr. 1,525 till 1,575 men den vill ändå inte köra stabilt i 3.0ghz, (inga värme problem, når inte ens 50grader på cpu:n) håller tråden under lite uppsikt kanske nån kan hjälpa oss båda
om jag får låna tråden lite:
när jag klockar cpu:n följer minnet med, kan man använda nått annat ön bios och/eller msi corecenter för min del så man bara klockar cpu:n för det kanske är minnena som inte vill mer än 250 (pc3200 @500mhz vanliga billiga twinmos)
June 26, 2005
February 16, 2005
Rauws: jag fick denna länk för ett tag sen:
http://users.erols.com/chare/elec.htm
där kan du kolla vad vilken volt din cpu klarar.
June 26, 2005
September 1, 2002
Rauws: Har du höjt vcore till 1,95 kommer du snart inte ha någon processor att använda. MAX 1,55 med luftkylning säger jag (när vi snackar prescott).
Ditt moderkort kanske säger stopp, höj spänningen till nordbryggan (om det finns sådan möjlighet på din bräda).
Testa dock att slå på dividern till minnet 5:4 eller 6:5. Kan hända att dina minnen knatar på för högt ändå.
2 Guest(s)