July 1, 2002
OfflineTjena, nu är det så att jag aldrig varit mycket utav en överklockare. Men när jag nu nyligen uppgraderade datorn och skaffade mig ett
Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5 så tänkte jag att jag skulle börja klocka lite. Det kortet är ju orginal hastighet på 850/975 såvida jag inte är helt ute på hal is.
Nu är det så att ajg skruvat upp den till 900/1000 och kör fläkten på 35% ligger i idle på 39 grader och i full load på ca 55-60 grader. Nu täntke jag höra ifall det är helt acceptabla nivåer på den värmeutvecklingen.
Fläkten på kortet är ju jäkligt högljudd om man höjer ännu mera.Och vad sägs om klocknivån jag lagt den på? Tror ni att det går att kläma ut lite mer? Lite smått försiktig med att öka mera då jag itne vill sabba mitt nya kort 🙂
December 27, 2003
OfflineWiCHeR wrote: Jag har nu pressat upp coren till 950 och höjt fläkten till 41% och ligger på 50-55 grader i load under ca 1 timmes spelande utav Left 4 Dead. och ligger på 38 grader i idle.
nu börjar vi snacka grejer. i princip bara att fortsätta så länge kortet är stabilt
February 12, 2003
OfflineOm du har överdrivet mycket plats över (dvs inga andra expansionskort), Zerotherm HC92 (tar upp två extra slots förutom det kortet sitter i), annars Arctic Cooling Accelero Twin Turbo. Tror iofs det också tar upp så mycket, när jag tänker efter. Bra och tysta båda två, däremot. 🙂
Zerothermen har en medföljande pot som medföljer och du kan för övrigt byta ut fläkten rätt lätt om den inte skulle passa.
July 1, 2002
OfflineHar väldigt mycket plats över faktiskt. köpte mgi ett Antec twelvehundred chassi när jag uppgraderade. och moderkortet är iofs inte det vassaste. (inte det i signaturen) men det är bara grafikkortet som tar plats i datorn nu 😛
men Zerotherm HC92 passar 4890 då altså? ser att det passar 4850 i alla fall
1 Guest(s)

Log In