July 3, 2003
en sak jag hört är att hela systemet kan bli förstört av överklockning,
stämmer det??
en annan sak, för att kunna överklocka stabilt, så krävs väl snabbare minnen, eller???
en annan sak, som jag inte vet om det har med överklockning att göra, men vilket det förmodligen inte är om, är att jag har ett irriterande problem på min dator, när jag scrollar i många program, typ explorer och internet explorer, så hänger sig datorn, för att sedan få skärmen att blinka till en gång, och sedan fortsätta normalt, tills nästa gång (dröjer inte länge), beror detta på några drivrutiner, eller beror det kanske på mina minnen, eller är det nån inkompatibilitet någotstans??? förmodligen inte om överklocking, efter som den redan går på original, problemet uppstår iaf...
tacksam för hjälp...
August 16, 2002
AarJay wrote: men alltså, om jag ska kunna överklocka stabilt, måste jag skaffa snabbare minnen då??? jag har bara pc2100 har jag för mig...
asså du klockar ju minnena samtidigt som prollen... fast sen om en av dem inte hänger med så håller den ju tillbaka den andra, så därför sköper folk ofta snabbare minnena för att vara säkra på att minnena inte ska hålla tillbaka dem, men man måste inte...
May 8, 2003
AarJay wrote: hur lägger jag in en bild??? ska visa er att de går på 166... 😛 helt sjukt, men det gör dem... hur ska jag lägga in bilden??
PC2100 som kör i 333MHz? Det får du gärna lägga bild på ja 🙂
Du får längga upp bilden på ett webhotell (regga dig på nåt gratisställe) och sen länka till den.
July 3, 2003
jag har försökt, men det gick inte, det blev sjukt fel...
vet fan inte hur jag ska göra... 🙁
men jag svär att de går i det, jag skulle sätta upp bilden om
jag kunde, men fan, jag vet inte hur, jag behöver den kompletta koden,
EXAKT som det ska stå, förutom att jag bara lägger in url:n...
fan, tråkigt att vara n00b, men är man så är man...
March 17, 2003
det bästa och enklaste stället att lägga upp bilder på är http://upl.mine.nu
July 3, 2003
haha, nu gick det, jag var lite smart, och kom på att jag har bilden på min lunar.... sen bara att högerklicka på bilden och så stod adressen....
😀
men kolla, där ligger fsb:n på knappa 191, eller iaf 191 i bios....
vill inte köra mycket högre, får allvarliga problem ovanför d,
det vore askul om hela systemet kraschade också, vilket jag erfarit
genom att grafikkortets drivrutiner bara liksom "försvunnit" 😛
askul första gången, 8 bitars färg och 640x480 i upplösning
men infon försvinner för att minnena går för snabbt, eller????
förresten, kolla, min stepping ligger på SJUKA 0!!!
November 4, 2003
Jag har en B processor enligt mig...P4 1,9GHz detta är de ända jag vet om den , detta kom från 3D Mark 03...>>
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1.90GHz 1.9 GHz
Manufacturer: Intel Family Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1.90GHz
Internal Clock 1.9 GHz
Internal Clock Maximum 1.9 GHz
External Clock 100.0 MHz
Socket Designation Microprocessor
Type Central
Upgrade ZIF Socket
Capabilities MMX, CMov, RDTSC, SSE, SSE2
Version Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1.90GHz
Caches
Level 1 8 KB
Level 2 256 KB
lol then 🙂
July 3, 2003
önskar att man kunde göra det, men jag har inget moderkort som älskar att vara till för att klockas med, ett ECS/Elitegroup, kan bara öka på FSB:n och ställa om timingen på minnena möjligtvis, men förmodligen till viss begränsning, därför ska jag skaffa ett EPoX snarast... jo, förresten, om det står 12v under min fläkt, kan jag öka RPM:en på fläkten då?? för mitt system ligger ganska högt, vill ha ned systemet till minst 50 grader....
1 Guest(s)