October 13, 2001
Hej..
Fick mina minnen idag A-Data pc4000 DDR500.
Så hade tänkt testa klocka idag lite. Testade 11x200 med orginal volt. Och det funkar stabilt som fan. Drog upp till 11x220 med 1.7v Och då stardes inte windows upp.. kom bara svart skärm. Själva windows laddningen kom inte ens upp.. Ska jag lägg apå mer volt då?
Märkte att min processor inte gillade att man la på mer volt.. Tog ett tag innan den ens ville köra i 1.7. Men kör den i orginal volt nu. Men vad beror det på att processorn har svrt att köra i högre volt?
Jag kör timings på minnena just nu när dem kör i 400mhz 2,5-3-3-7.
Frågor:
1. Vilken timings kan jag komma ner till tro, och blir skillnaden stor? När man klockar med fsb ska jag se till att sätta timingens på orginal iställning då?
2. Om man höjer volten på cpun, förkortas livslängden mycket då, skadar det processorn?
3. Vad ska jag sätta för att få en så hög fsb som möjligt men ändå få en bra hastighet på cpun. vad blir bästa kombinationen. Kan man komma upp i250msz fsb på cpun tro ??? eller är det omöjligt.
Ska tilllägga att jag inte har steppingen på cpun här nu, Och vad klarar nordbryggan för fsb max egentligen ?
February 3, 2003
GooGeL wrote: 3. i stort sett omöjligt på den brädan utan modifikationer.
förstår inte varför du köper minnen som är avsedd för P4'a riggar typ ^^ :S
500MHz'are med kassa timings är inget en AMD ägare vill ha :/well well!
GooGeL dom klarar ganska bra timings faktiskt..kör lätt cas 2 i 466mhz...Iaf mina 😛
October 13, 2001
Hmm.. nej asså minnena köpte jag för jag var tvungen att ha minnen snabbt o dem fanns snabbt till försäljning begagnat. Och man kommer väl ner mer i timings det var ju en av frågorna. HUr långt ner kan jag komma ???
Och jag är 1.7 v mkt frö processorn, så nej nej volt på minnena har jag inte tänkt ändra alls. Det jag undrar är hur hög FSB kan jag komma upp i på cpun utan morderkorts modifiering.
December 28, 2003
Jag kör mina minnen i 2-4-4-8@2,85V (kan inte ge mer) i 229FSb, men det krånglar lite i 3DMark.
Tror man kan får ner timingens fint med mer volt. Hört att folk kör 3,2V på dem
February 3, 2003
Alla cpu'er klarar inte 230*11 direkt...Min pallar till 237 men det är inte stabilt alls...230 är något sånär 3dmark stabilt. Men det är olika från cpu till cpu. Och vid 230fsb bör man ha ganska hög vcore.Min ligger på typ 2,1V då.Och då ska du ha en kylare som klarar det med.
Angående dina minnen så ska du nog dra på lite spänning om du ska ha aggresivare timings...Jag köra alltid 2,8V..Funkar bra och så.Lite kylning är alltid rekommenderad
2 Guest(s)