February 4, 2001
tja, har klockat min PIII 700 till 933 (FSB 133:100:33) (från 100:100:33) @ asus cusl2, alltså har jag bara höjt FSB:n och inte ram eller pci bussen. min fråga är nu hur länge kommer prollen asså hålla? kommer moderkortet att först lägga av eller prollen? Tempen på Cpu:n är 21 idle och 30 vid full load (enligt MBM och cpucool och hardware monitor fast enligt asus probe ligger skiten på 38 idle och 49 full load)
jag kör min p3 [email=700E@966Mhz]700E@966Mhz[/email] och den har gått så nu i ett halvår.. Den lär gå ett par år till om jag inte byter innan.. Vilket jag nog kommer göra!
Men du ska inte vara orolig för att varken moderkortet eller prollen ska lägga av inom en snar framtid.. så länge du inte kör med för hög volt på processorn så är det ingen fara! Vad har du för volt nu förrästen?
Tekniknörd som gillar att träna.
March 4, 2001
2001-04-23 18:10, skrev p0w:
hmm båda lär hålla längre än så, moderkortet är juh dessutom gjort för att gå på den frekvensen som du kör d på
Om man kör i 945MHz så kör man moderkortet i 135FSB och det är inte chipset gjort för även om det klarar av det utan problem...men det e ingen fara Det håller nog längre än 5år, inget att oroa sig för
Är du säker på att processorn hade 1.7v orginal?
Min cB0 700 hade 1.65v.. Om den hade 1.7v orginal så borde det vara en cC0 steppad pIII!! Då borde du kunna pressa den över 1Ghz gränsen om moderkortet klarar av det!
Testa att höja volten om du vill klocka mer! 1.8-1.85 borde inte vara några problem!
Jag har kört min i 1.9v rätt länge..
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)