February 11, 2002
Dator:
xp2000+ (icke upplåst) agoia-y
Epox 8k9ai
corsair pc 3200 cas 2 (klarar 426 mhz o lite mer men nåt annat begränsar)
gainward ti4200
Problemet:
All fsb över 136 gör att 3d mark som exempel stängs av eller så får jag blåskärm som varierar enormt kraftigt, allt från irq fel till drivrutinsfel för grafikkortet. Kör Cpun i 2.0 volt, minnena körs i som ddr 333 fast lite överklockat upp mot 346mhz (har varit uppe i 426mhz i ultra inställningar med det utan problem). Kvittar om jag ökar volten på agp-porten från 1.5 och uppåt. Har lyckats starta datorn o haft igång den utan problem i 145fsb...... men 3d mark och dyligt dummar sig när jag kör över 136fsb. Grafikkortet har jag haft innan med 140fsb i min gamla dator utan problem.... har testat allt nästan.. har en teori om att jag lider av en "hotspot" på gpun men har ingen lust att slipa ner gpun och kylflänsen lite. Vet att den är ojämn...
February 11, 2002
jo men över 136 fsb är den instabil..... =) man får tvinga igång den..... skall klara 145 med max volt på cpun vilket inte skall krävas i så låga fsb. Roliga är att numera kan jag inte få igång den med 145fsb... innan gick det relativt smärtfritt... hata xp.. sp1 installerade jag.... ångrar jag skarpt...
får iaf i 136fsb 12041 i 3d mark... kan inte klaga. o jag har en del att ta ur datorn.. inte så jätte myet mer dock....
http://service.madonion.com/co.....k1=5136777
1 Guest(s)