June 29, 2005
Hej alla på NH , Det är så att jag hade tänkt att överklocka min gburk lite bättre, nu kör jag bara vidare på liten överklockning. Jag har ett par frågor också om överklockning , t.ex. vad HT frekvensen är och vad den gör samt vad den påverkar och vad t.ex. Samt vad som sätter stop för överklckning generellt. Kan ju nämna vad jag har i datorväg. Nämner det mest nödvändiga bara...
--------ej överklockning--------------
AMD Athlon 64 3000+ 2Ghz (Newcastle)
MSI K8N Neo FSR (S754)
2xKingston Value CL3 512Mb Vardera (ja jag vet, de suger)
1xTwinMOS Speed Premium BH-5 512Mb
PNY GeForce 6800GT 350/1000
----------------------------------------------
----------Lite n00b överklockning 🙂 ----------
CPU: 2.16Ghz 240x9
(endast överklockat CPU för att kompensera divider)
HTx4
Minnena körs i 2.5-3-3-5-2
Grafikkort: 420/1155
------------------------------------------------------
Det nedersta körs mitt system i för tillfället och jag vill ju ofc öka på det , och nu undrar jag hur jag ska gå vidare, Allt detta är på standard volt. Jag har överklockat lite förut så jag kan grunderna. Det jag gärna överklockar är CPUn då den är flaskhalsen på mitt system. Grafikkortet skulle jag gärna överklocka mer men den verkar inte villa gå högre :(, trots att jag är på låg temeratur och har provat ge det mer volt. Minnena är inte mycket att göra åt BH-5 stickan klockar bra men jag orkar inte köra på bara 512Mb RAM. Någon som har tips på hur jag ska gå vidare ? 🙂 Detta är btw min första post här på NH, jag vet inte om jag orkar posta på detta med då jag har fullt upp med att spamma på PCGamers forum ( http://forum.pcgamer.se/ )
April 11, 2003
Du kan väll titta på denna guide?
June 29, 2005
Rune wrote: Du kan väll titta på denna guide?
Tackar, fast jag undrar fortfarande vad HT frekvensen är för något 😛
March 10, 2003
Lord MuffloN^ wrote: [quote=Rune]Du kan väll titta på denna guide?
Tackar, fast jag undrar fortfarande vad HT frekvensen är för något 😛
HyperTransfer. FSB x värdet du ställer in... Systembussen
2 Guest(s)