March 5, 2002
http://web.archive.org/web/200.....kyard.net/ //Delph1
Jag hade ingenting att göra så jag skrev lite tips, kanske snarare en guide :P, till den som är nybörjare på överklockning 🙂
Den hittar du här (här är en spegel :)).
Läs gärna denna tråden också 🙂
Jag vet att CPU interface gör stor skillnad i hur högt man kommer i klockningen, och i 3dmarkpoäng, men jag ids inte att ta med sådana saker så det kommer väl antagligen (förhoppningsvis) i någon FAQ någon gång. Jag vet att det finns hur många som helst guider som är miljontals gånger bättre, snyggare och utförligare än min, så bespar mig det tack :), jag ville bara bidra med något till någon. Skriv gärna om ni haft nytta av den 🙂
Uppdatering 16/1-04: Nästan färdigskriven GFX-oc-guide 🙂
March 5, 2002
Snowman89 wrote: ja måste fråga en sak bara, man kan ju låsa pci o agp platserna men om man har en s-ata hdd o ska klocka så kan man låsa den också?? ja har ett nf7-s
pci är alltid låst på nforce2-kort, agp kan du ställa in i BIOS ifrån 66-99mhz tror jag det är. har du aldrig ändrat det så är agp på 66mhz, dvs låst 🙂
March 5, 2002
Snowman89 wrote: så om man klockar så e s-ata också låst eller e ja helt ute o cyklar?? för ja hörde av nån att s-ata måste också va låst annars kan man inte klocka så mycke
Japp, PCI, AGP, p-ata och s-ata är låst 🙂
Om du får problem med ljudet (knaster mm) vid höga FSB:s så sätt en kylfläns på sydbryggan, brukar hjälpa.
2 Guest(s)