January 1, 2003
December 17, 2003
November 22, 2001
alltså guiden är ju helt underbar...
tre frågor bara...
* jag tänkte köpa en 2800+ men det stod nåt att den skulle vara tillverkad före vecka 39 för att den skulle vara upplåst. Hur vet man det om man beställer från typ komplett eller db? Hur gör man annars om den är från typ vecka 45 eller nå? Jag skulle gärna vilja slippa onödiga ingrepp på CPU:n...typ lödning...
* kan ni rekommendera några bra moderkort till denna barton 2800+? har hört abits an7 för att den låser upp eller liknande....finns det fler mobos som låser upp?
* vilken hastighet på minnena ska man köpa? 400 eller kanske 500 mhz? tänkte klocka så rejält det går...
March 5, 2002
Pemani wrote: alltså guiden är ju helt underbar...
tre frågor bara...
* jag tänkte köpa en 2800+ men det stod nåt att den skulle vara tillverkad före vecka 39 för att den skulle vara upplåst. Hur vet man det om man beställer från typ komplett eller db? Hur gör man annars om den är från typ vecka 45 eller nå? Jag skulle gärna vilja slippa onödiga ingrepp på CPU:n...typ lödning...
* kan ni rekommendera några bra moderkort till denna barton 2800+? har hört abits an7 för att den låser upp eller liknande....finns det fler mobos som låser upp?
* vilken hastighet på minnena ska man köpa? 400 eller kanske 500 mhz? tänkte klocka så rejält det går...
Tackar tackar :D. Nu till dina frågor:
1. Jag vet inte om det gäller alla Barton CPU's eller "bara" 2500+, men de tillverkade efter vecka 39 är låsta. Du kan med andra ord inte ändra multipeln på dem, utan det blir som på Intel's CPU:s, att "bara" klocka FSB:n.
2. Jag skulle rekommendera ett Abit NF7(-S) 2.0, eller Abit AN7. Läs våra recensoner @ http://www.nordichardware.com/.....ecensioner 🙂
3. Köp ett par bra 400mhz-minnen, typ Twinmos med Winbond BH5, 400mhz. Eller gå lite högre om du vill. 250mhz fsb (500mhz-minnen) är inget att rekommendera till AMD på grund av de helt urusla timingsen som dessa minnen körs i.
Lycka till! 🙂
November 22, 2001
Fackamato wrote: [quote=Pemani]alltså guiden är ju helt underbar...
tre frågor bara...
Tackar tackar :D. Nu till dina frågor:
1. Jag vet inte om det gäller alla Barton CPU's eller "bara" 2500+, men de tillverkade efter vecka 39 är låsta. Du kan med andra ord inte ändra multipeln på dem, utan det blir som på Intel's CPU:s, att "bara" klocka FSB:n.
2. Jag skulle rekommendera ett Abit NF7(-S) 2.0, eller Abit AN7. Läs våra recensoner @ http://www.nordichardware.com/recensioner 🙂
3. Köp ett par bra 400mhz-minnen, typ Twinmos med Winbond BH5, 400mhz. Eller gå lite högre om du vill. 250mhz fsb (500mhz-minnen) är inget att rekommendera till AMD på grund av de helt urusla timingsen som dessa minnen körs i.
Lycka till! 🙂
1. ok, finns det nån möjlighet att dom kan ta reda på det? alltså dataföretagen...jag menar om man skriver dit och frågar eller är det lite hysch hysch med det?
2. hittar tyvärr ingen recension på varese Abit NF7(-S) 2.0 eller Abit AN7. Bara Abit NF7 1.0 och 1.2 fanns...
November 18, 2003
http://www.64bits.se har recenserat an7
November 22, 2001
Snowman89 wrote: http://www.64bits.se har recenserat an7
tnx...intressant läsning... synd att det tydligen inte klarade så höga busshastigheter...
jag vill ju klocka rejält så vilket mobo borde jag välja? finns det inget mobo som liksom låser upp mulitpeln på CPU:n fast den är låst som standard? Jag menar om CPU:n skulle vara tillverkad efter v 39..
1 Guest(s)