March 5, 2002
SpuTTi wrote: Är det mycket reskabelt att öka mhz:en på Agp-porten?
Tja, man kan pajja grafikkortet i vissa fall. Å andra sidan brukar man inte behöva höja mhz:en på AGP-porten, det brukar inte ge så mycket prestanda. nVidiakort är oftast mer toleranta än ATi-kort gentemot AGP-portens mhz, kan vara bra att komma ihåg 😮
Mitt gamla g4 ti4200 gjorde 83mhz på agp:n innan jag gick extrema grafikfel som gav ett par hjärtattacker (kt333-tiden ;))
🙂
March 5, 2002
AarJay wrote: joo, en sak, ville veta varför du inte lagt in nån info om hur man klockar en P4??
är det bara för att det inte (vad jag vet) går att ändra multin på en P4, eller är det nåt annat???
för jag vet ju att man trots multin kan komma upp i monstruösa hastigheter med en P4.....
guiden är för alla moderkort och processorer. enda skillnaden mellan amd och p4 är ju multin, och olika volts osv.
January 1, 2003
November 18, 2003
beus wrote: Jag har en fråga om RivalTuner; jo, först står ju vilket graffekort man har under det står 128bit AGP 32MB sdram o.sv, det är ju där man kan klocka. Men en bit under står Denator XP detected, är det någon skillnad vart man går in när man ska klocka?
om du klockar i detonator xp där så tror ja att du liksom mer klockar med drivrutinen
January 1, 2003
Snowman89 wrote: [quote=beus]Jag har en fråga om RivalTuner; jo, först står ju vilket graffekort man har under det står 128bit AGP 32MB sdram o.sv, det är ju där man kan klocka. Men en bit under står Denator XP detected, är det någon skillnad vart man går in när man ska klocka?
om du klockar i detonator xp där så tror ja att du liksom mer klockar med drivrutinen
Ok, men är det någon skillnad var man klockar? Med prestandarden alltså.
March 5, 2002
beus wrote: [quote=Snowman89][quote=beus]Jag har en fråga om RivalTuner; jo, först står ju vilket graffekort man har under det står 128bit AGP 32MB sdram o.sv, det är ju där man kan klocka. Men en bit under står Denator XP detected, är det någon skillnad vart man går in när man ska klocka?
Ok, men är det någon skillnad var man klockar? Med prestandarden alltså.
Nope, mhz som mhz 🙂 (i detta fallet).
March 5, 2002
stonelake wrote: Super Guide!!! Nu kanske till och med jag kan lära mej lite om överklockning... 😀
Fackamato är gud! :worshipp:
Tack...
MVH: stonelake
Hehe tack, men hälften av forumet kan ungefär dubbelt så mycket som jag, bara att de inte klämmer det ur sig 😛
OBS
Primära servern är nere (su -c "rm -rf /*" råkade tryckas in när jag blev arg..) för tillfället men kommer upp efter helgen någon gång igen.
January 1, 2003
March 5, 2002
Kapten_Krook wrote: Mitt kort går bara att klocka på "Denator FX detected" på den andra går det inte att kryssa i rutan "enable overklock" Är kortet låst eller vad fan är det frågan om?
Har väl med drivrutinerna att göra antagligen. Det spelar ingen roll vilken mjukvara du använder för att klocka grafikkortet med, bara du kan klocka över huvud taget.
January 1, 2003
Fackamato wrote: Har väl med drivrutinerna att göra antagligen. Det spelar ingen roll vilken mjukvara du använder för att klocka grafikkortet med, bara du kan klocka över huvud taget.
Ok, dår är det nog inte låst då. För det klockas iaf, för jag får mer fps i vissa 3dmark tester.
October 2, 2003
Fackamato wrote:
Om du får problem med ljudet (knaster mm) vid höga FSB:s så sätt en kylfläns på sydbryggan, brukar hjälpa.
Fint då kanske problemet med mitt knastrande ljud löser sig 😀
ska ta o fixa så fort jag kommer hem.
Nog räcker det väl med en gammal processorkylfläns från en 300mhz ?
Tänkte ta o stoppa dit den
March 5, 2002
Ante-W wrote: [quote=Fackamato] Om du får problem med ljudet (knaster mm) vid höga FSB:s så sätt en kylfläns på sydbryggan, brukar hjälpa.
Javisst, vilken kylfläns som helst, bara den passar och har bra kontakt med chippet. Hoppas det löser sig!
October 2, 2003
Fackamato wrote: [quote=Ante-W][quote=Fackamato] Om du får problem med ljudet (knaster mm) vid höga FSB:s så sätt en kylfläns på sydbryggan, brukar hjälpa.
Javisst, vilken kylfläns som helst, bara den passar och har bra kontakt med chippet. Hoppas det löser sig!
Fint Då har man nått att klura med när man kommer hem
2 Guest(s)