January 1, 2003
March 5, 2002
StarCraft wrote: Jag vet inget om klockningar m.m., har bara en enkel fråga. Om man klockar sin CPU (2,6 Ghz) till 3+-->, måste man ha mer/fler fläktar då eller?
Du svarade ju på din egen fråga. Om du LYCKAS klocka dit så behöver du ju ingen extra kylning. Om den inte är stabil så kan jag inte säga att du lyckats klocka dit.
February 1, 2004
Pingen wrote: [quote=StarCraft]Jag vet inget om klockningar m.m., har bara en enkel fråga. Om man klockar sin CPU (2,6 Ghz) till 3+-->, måste man ha mer/fler fläktar då eller?
Om du inte är nöjd med dina temps, ja.
Så, det är skitsamma då eller? Jag kan klocka till 3.5 utan att något händer?
March 5, 2002
StarCraft wrote: [quote=Pingen][quote=StarCraft]Jag vet inget om klockningar m.m., har bara en enkel fråga. Om man klockar sin CPU (2,6 Ghz) till 3+-->, måste man ha mer/fler fläktar då eller?
Om du inte är nöjd med dina temps, ja.
Så, det är skitsamma då eller? Jag kan klocka till 3.5 utan att något händer?
Om cpun klarar att klockas till 3.5 med den tempen som du kommer få och med den volten du ställer in så självklart?
Läs guiden och följ den.
March 5, 2002
[Lance wrote: ]Skitbra guide, till och med jag fattar 😀
bara en grej, länken om hyperthreading med
prime95 är kass.Kan man hitta den nån annanstans, har försökt själv men hittar inget. 🙁
Tja, i den filen finns det bara en version av Prime95 och en batch-fil, som startar två instanser av prime: En för CPUID0 och en för CPUID1 (Primära resp. logiska CPU:erna). Dvs pga P4'ans HT (hyperthreading) så måste vi starta en prime95 för varje cpu.
February 10, 2002
Hejsan......
Efter flera dagars strul med ett kt266a mobo så bestämde jag mig för att köpa en xp2400+ "thouroughbred" (dunno hur det stavas), samt ett Asus A7V600-X mobo. Jo jag vet men här letade efter så billigt som möjligt..
Nu e jag inte hundra på om det går att trimma med detta mobo men antar att det borde gå.... Frågan e som lyder: var xp 2400+"thouroubred"(sp) upplåst eller måste jag jäklas med den...Jag läste lite just i denna tråd o fick liksom fram att vissa var upplåsta o vissa inte...Eller så var jag så trött så att jag fick för mig saker......Fasen e sugen på en mobile o försöka klocka den till 3000mhz+.....Den lär ju spöa 64an då he he........tack
March 5, 2002
DST wrote: Hejsan......
Efter flera dagars strul med ett kt266a mobo så bestämde jag mig för att köpa en xp2400+ "thouroughbred" (dunno hur det stavas), samt ett Asus A7V600-X mobo. Jo jag vet men här letade efter så billigt som möjligt..
Nu e jag inte hundra på om det går att trimma med detta mobo men antar att det borde gå.... Frågan e som lyder: var xp 2400+"thouroubred"(sp) upplåst eller måste jag jäklas med den...Jag läste lite just i denna tråd o fick liksom fram att vissa var upplåsta o vissa inte...Eller så var jag så trött så att jag fick för mig saker......Fasen e sugen på en mobile o försöka klocka den till 3000mhz+.....Den lär ju spöa 64an då he he........tack
Prova att ändra multiplen, t.ex. sänk eller höj den ett steg. Går inte det så är den låst 🙂
Du kommer inte nå 3000mhz eller mer utan en jättebra CPU och kompressorkylning eller liknande ;), men 2300mhz och uppåt skall väl inte vara omöjligt om du har bra stepping och stabila rails ifrån agget (samt kylning).
1 Guest(s)