October 2, 2003
Joo guiden där är bra.. Följde den för nån vecka sen, kom upp i 460 fsb men när jag skulle höjja multipliern ville den aldrig över 8 vad jag än gjorde..
Jag gav då upp och ställde tillbaka den som jag alltid kört den 200x11 med timings 2-2-2-6 Det blir väl att vara kvar där. hade varit kul att komma lite högre.. men men man kan inte alltid få som man vill
March 5, 2002
Ante-W wrote: Joo guiden där är bra.. Följde den för nån vecka sen, kom upp i 460 fsb men när jag skulle höjja multipliern ville den aldrig över 8 vad jag än gjorde..
Jag gav då upp och ställde tillbaka den som jag alltid kört den 200x11 med timings 2-2-2-6 Det blir väl att vara kvar där. hade varit kul att komma lite högre.. men men man kan inte alltid få som man vill
Men om den var stabil i 230fsb varför körde du inte den där 24/7? Det är ju gratis prestanda
October 2, 2003
March 5, 2002
Thaer wrote: Fackamato: Har du inte funderat på att göra en uppdaterad guide? En sådan som beskriver överklockning i de nya Athlon 64 systemen?
Mja, jag har inte ett A64-system, kommer inte ha det förräns sent 2005 gissar jag (vill ha ett 939-system + att jag är ungefär pank 99% av tiden), fast det kan kanske gå ändå. Men jag tror inte det :p. Någon A64-ägare kanske skulle vilja göra det?
February 16, 2004
March 5, 2002
dbergstrand wrote: Jag kan inte ladda hem prime95 för HT. Vart kan jag hitta det??? Tack på förhand!
Det är vanliga prime95 fast jag gjorde en .bat-fil som startar två instanser av programmet, ett för CPU0 och ett för CPU1.
Aja, nu ligger det här: http://misc.tehjunkyard.net/prime95.rar . Kör prime95ht.bat.
August 1, 2004
Fackamato wrote: Jag hade ingenting att göra så jag skrev lite tips, kanske snarare en guide :P, till den som är nybörjare på överklockning
Den hittar du här (här är en spegel :)).
Läs gärna denna tråden ocksåJag vet att CPU interface gör stor skillnad i hur högt man kommer i klockningen, och i 3dmarkpoäng, men jag ids inte att ta med sådana saker så det kommer väl antagligen (förhoppningsvis) i någon FAQ någon gång. Jag vet att det finns hur många som helst guider som är miljontals gånger bättre, snyggare och utförligare än min, så bespar mig det tack :), jag ville bara bidra med något till någon. Skriv gärna om ni haft nytta av den
Uppdatering 16/1-04: Nästan färdigskriven GFX-oc-guide
Sidan kan inte visas står det för mig??? :cy:
March 5, 2002
helren wrote: [quote=Fackamato]Jag hade ingenting att göra så jag skrev lite tips, kanske snarare en guide :P, till den som är nybörjare på överklockning
Den hittar du här (här är en spegel :)).
Läs gärna denna tråden ocksåJag vet att CPU interface gör stor skillnad i hur högt man kommer i klockningen, och i 3dmarkpoäng, men jag ids inte att ta med sådana saker så det kommer väl antagligen (förhoppningsvis) i någon FAQ någon gång. Jag vet att det finns hur många som helst guider som är miljontals gånger bättre, snyggare och utförligare än min, så bespar mig det tack :), jag ville bara bidra med något till någon. Skriv gärna om ni haft nytta av den
Uppdatering 16/1-04: Nästan färdigskriven GFX-oc-guide
Sidan kan inte visas står det för mig??? :cy:
Brinkster är väl nere. Prova http://ocguide.tehjunkyard.net/ .
June 30, 2003
Fackamoto :))) bra skrivet! jag testade att klocka min barton 2800+ som ja köpte förra sommarn så den borde vara upplåst om det nu itne gällde 2500orna bara! det gick hyffsat ända tills ja kom till 220 fsb :/ då klicka hårddisken och datorn startades om! så har den hållit på nu ända sen ja gjorde det och jag har resettat cmos å allt.. kan det vara pga att ja klockade som det blev så? och juste ibland när ja startar upp datorn nu så detectas inte cpun.. "tror ja" för alltid annars när ja startade upp den i det läget där man kan trycka del för att gå in i bios så stog det AMD athlon 2800+ och nu står det ingenting i 50% av mina bootningar men ja lyckas fortfarande komma in i win iaf har ingen aning om vad som kan gått snett! har du någon aning om va det kan vara? tack på förhand
September 24, 2004
Ursäkta, men allt prat om överklockningsguiden gjorde mig sugen att kolla ja me, men det enda jag kommer fram till är en massa data om hur en "AMIGA" mår medans den går ??????
...eller så kommer jag bara tillbaka till inlägget..... är jag helt miffo nu eller vad händer......
October 18, 2004
hassepasse wrote: Ursäkta, men allt prat om överklockningsguiden gjorde mig sugen att kolla ja me, men det enda jag kommer fram till är en massa data om hur en "AMIGA" mår medans den går ??????
...eller så kommer jag bara tillbaka till inlägget..... är jag helt miffo nu eller vad händer......
Samma sak för mig
September 29, 2004
November 16, 2004
Jag ville ju inte att guiden som hjälpt mig helt skulle försvinna så jag la upp den på min server. (där kommer den alltid bestå)
http://files.cfg.se/fackamato.htm
Saknar dock alla bilder utom 2 så är det nån som har dom så är jag tacksam. :worshipp:
Mvh w01f
1 Guest(s)