March 5, 2002
http://ocguide.tehjunkyard.net/ är nu uppe igen, utan bilder
Den är väl outdated dock ;).
Skänk mig ett A64-system så kan jag skriva en guide för A64. PM mottages tacksamt.
Tack till w01f för sidan.
November 28, 2004
May 8, 2005
Ville bara säga att jag tycker guiden är väldigt bra skriven. Jag har aldrig klockat innan, men när jag hade läst det här klockade jag upp mitt sparkle 6600GT. Från 500MHz GPU till 555Mhz GPU och 900MHz i minneshastigheten till 1000Mhz. Kanske ingen överdriven klockning, men det gjorde nästan 1000 poäng extra i 3D Mark 2003. Jag hade inte heller någon extra fläkt eller nåt, men allt fungerar bra. 🙂 . Klockade också upp min gamla dators grafikkort med över 20% och snart ska jag ge mig på processorn, men jag förstår inte riktigt hur Prime95 fungerar...
Tack! 😛
June 10, 2005
June 10, 2005
Fackamato wrote: [quote=C-J...]Om man klarar av primetestet, men det låser sig i BF2..
Vad är problemet då?Jag har för övrigt ett oklockat graffekort så det borde inte vara problemet heller?
Vilket primetest kör du, och hur länge?
Körde det som skulle generera mest värme i ungefär 3 timmar, utan problem.
March 5, 2002
C-J... wrote: [quote=Fackamato][quote=C-J...]Om man klarar av primetestet, men det låser sig i BF2..
Vad är problemet då?Jag har för övrigt ett oklockat graffekort så det borde inte vara problemet heller?
Ok, prova att köra det en längre tid (under natten t.ex.). Prova memtest också, i minst en timma ( http://www.memtest.org )
June 10, 2005
Fackamato wrote: [quote=C-J...][quote=Fackamato][quote=C-J...]Om man klarar av primetestet, men det låser sig i BF2..
Ok, prova att köra det en längre tid (under natten t.ex.). Prova memtest också, i minst en timma ( http://www.memtest.org )
Är det inte värmen det handlar om? Värmen överstiger aldrig ens 60 grader MAX i något spel/program, hur kan det då vara instabilt?
November 21, 2005
November 21, 2005
Denna guide ska hjälpa mig med mina första klockning någonsin =) ska klocka grafikkortet med din guide.
Om man drar upp hzh mätaren i rivatuner till max på en gång kommer allt börja brinna då eller är det ngn spärr i programmet? Ska inte göra detta frågar mest utav nyfikenhet.
March 5, 2002
Johan- wrote: Denna guide ska hjälpa mig med mina första klockning någonsin =) ska klocka grafikkortet med din guide.
Om man drar upp hzh mätaren i rivatuner till max på en gång kommer allt börja brinna då eller är det ngn spärr i programmet? Ska inte göra detta frågar mest utav nyfikenhet.
🙂
Programmet kommer att säga åt grafikkortet att köra i den hastigheten, och med all sannolighet så kommer datorn att frysa sig direkt. Jag vet inte om det är skadligt men det är nog inte helt ofarligt.
November 21, 2005
hehe, jag får massa prickar redan innan jag klockade, jag klockade upp grafikkortet ca 15 hzh och testkörde. Det gick väll bra men såg inga större förindringar. klockar upp det 20 til och ser nu lite svarta prickar så jag sänker hzh så att grafikkortet endast är klockat ca 15 hzh. Ska nu klocka minet och höjer 15. På test 3 i 3dmark 2005 så hackar allt sjukt mycket och det är vita samt svarta och röda prickar överallt, till råga på allt får jag 0 i fps så jag tror nog jag skippar att klocka minnet. Tror nog allt detta får vänta tills jag skaffar mig en nyare dator. 🙂
1 Guest(s)