December 16, 2005
Till skillnad från vad större delen av forumet verkar tycka gillade jag inte alls guiden.
Som total klockarnovis hjälpte den mig föga. Den förklarade inte varför man gjorde vissa saker, det var delvis slarvigt skriven (långa meningar med ibland konstig sammansättning), den utgick ifrån att man hade vissa kunskaper som man som nybörjare inte alls har.
Genomgången var också delvis ostrukturerad, ett par punktlistor hade varit till stor hjälp på vissa ställen. Sen hade det varit bra att veta vad "J" är, det förklaras inte i guiden. En steg-för-steg-lista i förenklad form hade också varit till stor hjälp - i vilken ordning man ska klocka vad, till exempel, och vad man bör tänka på i varje steg.
Eftersom våran CPU är upplåst (Barton före vecka 39 J) så kan vi lugnt ändra multipeln (hade vi ändrat multipeln på en låst CPU så hade datorn inte POST:at), och vi sänker den för att vi inte skall maxa CPU:n (antal totala mhz), utan för att vi skall maxa FSB:n. Att sänka den till 8 kanske kan tyckas lågt, men man vill ju vara på den säkra sidan J.
Vad gör man om CPU:n inte är upplåst? Vad innebär det att en CPU är låst/upplåst? Hur vet man om ens CPU är upplåst eller inte om man inte har en Barton? Vad innebär det att datorn "POST:ar"? Vad innebär det att man är på säkra sidan "J"?
Är den högre än 55c så bör du fundera på att skaffa bättre kylning.
Gäller detta alla CPU:er? Om inte, hur får man reda på hur många grader ens CPU inte bör ligga över när man klockar?
Eftersom vi har Twinmos med Winbond-minnen så är vi nästan säkra på att de klarar mer än 410 mhz, så därför är det bara nordbryggan som står kvar.
Vad innebär "Twinmos med Winbond-minne"? Vad innebär det att nordbryggan "står kvar"?
Notera att en Vdimm på 2.65 är väldigt lågt när man överklockar minnena. Det är under minimum J!
Väldigt lågt, vad är då normalt? Vad innebär minimum J?
Ett par vänliga förslag på förbättringar.
January 6, 2006
tja... läste lite av din guide och tyckte den va jättebra! 😀
tyvärr så har inte jag samma system som du har använt där 🙁
ja har en P4 Northwood 2.8GHz, har fått den upp till 3.6GHz men ja kommer inte in i windows för att den startar om hela tiden.
har hört med ett dataföretag som ja känner och de sa att min processor var låst och ja undrar om du vet hur man låser upp den?? om de ens går:P
vore jättetacksam om du kunde hjälpa mej...
MVH //Joel
March 14, 2001
swamp wrote: tja... läste lite av din guide och tyckte den va jättebra! 😀
tyvärr så har inte jag samma system som du har använt där 🙁
ja har en P4 Northwood 2.8GHz, har fått den upp till 3.6GHz men ja kommer inte in i windows för att den startar om hela tiden.
har hört med ett dataföretag som ja känner och de sa att min processor var låst och ja undrar om du vet hur man låser upp den?? om de ens går:P
vore jättetacksam om du kunde hjälpa mej...
MVH //Joel
Att den är låst menas att du inte kan ändra multiplier, dock kan du ju fortfarande höja bussen och få högre klock så..
Kan vara alla möjliga saker som göra att du inte kommer upp i högre hastighet, har du bra temperaturer kan du ju prova höja vcore lite grann om du inte redan har den hög, kommer du inte högre än det troligtvis något annat som begrännsar..
August 5, 2006
November 21, 2005
March 1, 2007
"The page cannot be found.
The page you are looking for might have been removed, had its name changed,
or is temporarily unavailable. We suggest clicking your back button and notifying the website owner. "
bara jag som får d resultatet eller? eller ligger sidan fortfarande nere?
2 Guest(s)