April 10, 2003
Jag testade att för skojs skull kan överclocka min Athlon XP 2200+ först med hjälp av för inställningarna till en 2600+ (333Mhz bus)
Då Kunde man inte ens starta datorn så det var bara att nollställa bios (dra ut batteriet eller ändra Cmos instälningen )
Andra gången (i går) så tästade jag ändra multipern till 15 (kör 13.5 normalt) då startar datorn säjer att den kör i 2,1ghz sen hänger den sig.
När jag startade om och försökte gå in i biosen så funkade det inte allt jag fick vad en blinkande markör i det högra hörnet
(Så nu sitter jag här igen på 2200+ inställningaran igen efter ännu en nollstälning)
Mitt system är för övrigt:
AMD Athelon XP 2200+ TB 0.13
DDR-PC2700 (333Mhz) CL 2.5 (OEM tror jag)
Abit KD7 (VIA KT 400-8235)
IBM 80 GB 7200rpm ATA-100
PS. Jag har en låd temp på 50C vet att det suger men dålig burk tänkte bara testa lite och se hur den går i OC.
December 5, 2002
Precis som twinsen säger; Ta inte för höga steg, t.ex. som du gjorde ökade med 1.5x i mulipeln, lite för mycket, öka din fsb istället, om du kan det, annars ökar du med 0.5x eller nått... Har du låst upp processorn då? Annars är det inte så konstigt att du inte kan ändra multipeln utan att den funkar ^^ Eller är den fabriksupplåst?
January 7, 2003
Jag har också en 2200+ och ett VIA KT400 mobo. Med Gigabytes medföljande oc.program får jag upp den till 1890MHz, ej högre. Då den ej är upplåst ändras endast FSB. Efter 1900 startar datorn om med originalinställningar. Tycker det är rätt sugigt att inte kunna höja mer.
Nån som vet om det är volten eller minnena som säger nejtack först? Har standard PC2700 minnen (Apacer)
1 Guest(s)