February 24, 2004
October 28, 2004
LuckyLuke wrote: ATI tool funkar om du använder ATIs drivrutiner. Kan krångla med omega, dna osv.
ATI tool klockar kortet åt dig alltså, det försöker finna max core/mem temp och sen får du en ganska så bra klock.
Finns något liknande för NVIDIA kort? Jag har precis beställt ett Leadtek 6800 LE som eventuellt skall klockas lite också. Det verkar helt suveränt att programmet själv hittar en stabil klock.
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
February 24, 2004
LorD_Kvadd wrote: Nice nickname gothh
Tack så mycke
LuckyLuke wrote: ATI tool funkar om du använder ATIs drivrutiner. Kan krångla med omega, dna osv.
ATI tool klockar kortet åt dig alltså, det försöker finna max core/mem temp och sen får du en ganska så bra klock.
ATI tool ligger det med på cd skivan?
October 28, 2004
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
April 1, 2003
ElWeed wrote:
Finns något liknande för NVIDIA kort? Jag har precis beställt ett Leadtek 6800 LE som eventuellt skall klockas lite också. Det verkar helt suveränt att programmet själv hittar en stabil klock.
Har ett sånt kort.... fick upp det mycket mer själv änn programmet
"själv klock" blev typ 340/790 eller nå...
ja kör de i 360/820 hur stabilt som helst 24/7 utan att det blir för varmt så
October 28, 2004
Ursäkta att jag hoppar in och ändrar spår lite på tråden, men jag skulle vilja få reda på följande av Bathen:
Vilka program har du använt? Riva Tuner till allt? Både låst upp och klockat?
Finns det möjlighet i Riva Tuner att själv låta den hitta optimal klock?
Har du även flashat kortet?
April 1, 2003
ElWeed wrote: Ursäkta att jag hoppar in och ändrar spår lite på tråden, men jag skulle vilja få reda på följande av Bathen:
Vilka program har du använt? Riva Tuner till allt? Både låst upp och klockat?
Finns det möjlighet i Riva Tuner att själv låta den hitta optimal klock?
Har du även flashat kortet?
Riva tuner till å låsa upp... man kan klocka med det men jag fick ett il å ladda hem coolbits(3d?) tror jag det var från guru3d.com
av vad jag har förstått så kan INTE riva tuner hitta optimal klock, fast vad ska man med det till? det är ju bara att prova sig fram tills det blir artefakts 🙂
å sen dra ner ett par några st mhz'as 😛
2 Guest(s)