January 22, 2004
Var inne och köpte lite godsaker på kylning idag, bla. 2st 80mm Enermax-fläktar.
När jag satt in dem, en insug fram och ett utblås bak, blev jag lite förvånad. Körde båda på max från början och tyckte att det verka fungera bra eftersom NBs temp skönt ett par grader direkt. Men tyckte inte att processorn och PWM sjönk nämnvärt. Men det visade sig att jag fick bättre kylning på processorn och PWM om jag körde på minsta i fram och max i bak. Dock blev NB 1 grad varmare.
Är inte det lite konstigt? Trodde att det bästa skulle vara att köra max på båda. Men men.
PS. För övrigt köpte jag en ny kylare också, en Zalman 7000A-Cu. Kanonnöjd 😀
January 22, 2004
January 14, 2002
om du har en fläkt där fram på max som trycker in luft så blir det väll typ övertryck... den varma luften får ingenstanns att ta vägen då den bakre fläkten inte matar ut lika mycket luft som frontfläkten suger in.
om du däremot har den bakre fläkten på max så den suger ut mer luft än vad frontfläkten blåser in så kommer det ju bli ett litet undertryck samt att all den varma luften sugs ut mer effektivt, samt att det borde typ sugas in lite luft ur springor etc eftersom det inte borde komma in tillräckligt med luft från frontfläkten.
men vad vet jag.. det är vad jag tror iaf 😀
April 15, 2002
Då kanske den här lådan är riktig dålig? Finns bara ETT litet utblås!
http://www.gtek.se/index.php?m.....4b66776ca5
/Roger
2 Guest(s)