July 30, 2001
Går det å overklokke denne? jeg har en gammel olivetti maskin som jeg skal ha linux på og ett par boter, så bare for å teste, går det og overklokke? Ville vært tøft å prøvd i allefall. Men da må jeg vel bruke dipswitcher på hovedkortet. og da må jeg vel finne ut hvem som har laget det, for så å gå inn i bios, eller manuelt på mb og sjekke.. Vel vel, vi får se hva som skjer..
[ Detta Inlägg ändrades av: AngryKid den 2001-08-10 13:43 ]
June 3, 2001
Hmm, kanske upp till 160Mhz.Det motsvarar ju ca 20% ökning på en sådan gammal processor!
Det är ju en gammal "Märkesdator" så jag är lite osäker, men leta reda på manualen till moderkortet om du inte har den och testa.
Sedan kan man fråga sig om det är lönt mödan, risken är att den stackars trotjänaren blir ostabil. 😀
August 7, 2001
jag fattar inte norksa så bra, men det var något om dipswitchar å så. på gamla pentum-kort så brukar d stå vad dom är till för om man läser lite. kolla så ser du säkert vilka osm är för att ändra bussen/multipeln. man kan nog få upp den ganska rejält om man har lite tur, 166 lr 200, kanske till å med 233 om man kyler den lite å har fått en bra prolle!
2 Guest(s)