January 31, 2002
Så här ligger det till..
Jag har en slot1 pIII 533 på ett P3C-2000 asus kort.
så det är inga problem att ställa om FSB frekvensen. har fått den att gå i 612 MHz men den förblir inte stabil vid tyngre körning. det kan ju bero på att MCH chipset från intel på kortet har ett fel, men jag vet inte om jag har rätt till ett nytt moderkort längre.
Datorn är ändå stabil i 533 MHz, men jag skulle vilja klocka upp den några snäpp. Jag antar att jag behöver kraftigare kylning?
Var kan man få tag på slot1 kylning? vad behöver jag införskaffa?
Det här är inte riktigt mitt område, men jag vore tacksam för hjälp
January 1, 2002
http://tjcomputer.com har Slot1 kylning
August 25, 2001
Har du en Coppermine processor, så borde du kunna klocka bra mycket mer. Jag kör med en vanlig golden orbkylning, finns att köpa på Clas Ohlson. Kör du Katmai kan du inte klocka lika mycket. Det första du ska göra är att du ska sätta dina minnen till cas3-3-3-6, du kan testa att öka snabbheten på minnena när du har fått ett stabilit system. Mitt andra tips är att du använder en bra kylpasta typ Artic Silver II. Om det fortfarande är instabilt, då får du kolla om det är så att processorn är för varm, du får helt enkelt kolla temperaturen på processorn, den ska nog inte vara mycket varmare än 50 grader. Mitt sista tips som har hjälpt mig att få upp min processor rejält är att du får undersöka om du kan ändra I/O spänningen som normalt är på 3.3V till 3.6V. Det kan nämligen vara så att ditt grafikkort etc behöver lite extra spänning när du klockar upp för att hänga med. Om du har ett Gf2 eller bättre är det här förmodligen ett måste.
August 25, 2001
February 1, 2002
Det är bara att följa denna länken min vän så får du upp listan på Processorer som Intel har producerat i Slot 1 utförande.
August 25, 2001
Sant, du kanske har en Celeron.
Kolla på http://www.overclockers.com där kanske du kan hitta info om i vilka hastigheter folk har fått upp just din processor och moderkort.
Ett tips till, se till att du har tillräcklig kylning på north bridge.
January 31, 2002
Ja, tack för att folk tog sig tid
Jag glömde kanske nämna att det är 133 minne jag har. original ska det vara, men till min förtret märkte jag att moderkortet kör minnet i 100 MHz, men det ökas ju när man ökar klockfrekvensen. Det är faktiskt en p3:a 533. vet inte om det är EB.
de ändringar jag kan göra på vcore är från 2.0 V till 2.6 V på asuskortet.
och minnesinställningarna
som 3t/2t 3t/2t 3t/2t samt normal eller fast. märkte att den håller en temp på 57 grader när jag kör normalt så jag ska beställa en fläkt snarast. hitta en coolermaster för 1.13 GHz som passar slot 1.
1 Guest(s)