March 4, 2001
Kan vara minnena som stoppar dig, kan vara processorn som behöver mer volt men troligast behöver du kyla din PLL-IC, det brukar vara ett problem på P3V4X/CUV4x, det finns artiklar om detta på http://www.overclockers.com
May 24, 2001
2001-07-01 12:10, skrev Daniel R:
Kan vara minnena som stoppar dig, kan vara processorn som behöver mer volt men troligast behöver du kyla din PLL-IC, det brukar vara ett problem på P3V4X/CUV4x, det finns artiklar om detta på http://www.overclockers.com
så här menade jag...när man nått max inst i bios på fsb:en 150 el 155, finns det fler sätt att klocka prollen...
Nä det gör det tyvärr inte.. 🙁
Det kanske finns bios versioner som har fler inställningar för FSB annars är det nog kört.. 🙁
Tekniknörd som gillar att träna.
June 3, 2001
Håller med dig *Michael*, sitter på en likadan prolle som du, och jag vill få ut mer ur den än 900 mhz (150fbs). Men Daniel sa samma sak till mig att, det e nog ganska kört. :arg:
[ Detta Inlägg ändrades av: MaG den 2001-07-11 14:28 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: MaG den 2001-07-11 14:29 ]
Ja det gäller att verkligen kolla upp vad moderkort och minne stödjer för busshastigheter när man kör med EB processorer!
Jag kan välja FSB upp till 166, med bättre minnen borde man väl kunna nå 160? eller..
jag kör den i 900Mhz nu, o det funkar fint.
Ja det är kanske värt ett försök i alla fall.. Nä men försök hitta lite recensioner på ditt moderkort och se vad de har klarat för buss hastighet på dem!
May 24, 2001
🙂
här hittade jag en sida om cuv4x.
Men fattar inte om det funkar på en FSB av 166,eller..
http://www.pccritix.com/hardwa.....v4x_p2.asp
nån som hittar nåt, så låt mej veta.
/semesterkillen
Vad är det för revision av CuvX moderkortet?Är det CuvX modellen? Det är inte någon av dessa modeller CuvX-C, CuvX-DLS, CuvX-M?
Har är en sida som kör sin pIII 800EB i 960Mhz med ett CuvX moderkort!
160Mhz buss
May 24, 2001
On 2001-07-11 23:58, Anton wrote:
Vad är det för revision av CuvX moderkortet?Är det CuvX modellen? Det är inte någon av dessa modeller CuvX-C, CuvX-DLS, CuvX-M?Har är en sida som kör sin pIII 800EB i 960Mhz med ett CuvX moderkort!
160Mhz buss
Det är ett Cuv4x , inget mer i beteckningen
ska kolla in länken...
gjort! visst är det mitt mobo alltid.
/micke
[ Detta Inlägg ändrades av: *michael* den 2001-07-12 00:13 ]
March 4, 2001
Läs på din PLL-IC, står det Winbond på den så e max 150FSB men står det ICS på den så är max fsb:n runt 166 tror jag, iaf högre
Här är en bild på en PLL-IC!
May 24, 2001
On 2001-07-12 09:43, Daniel R wrote:
Läs på din PLL-IC, står det Winbond på den så e max 150FSB men står det ICS på den så är max fsb:n runt 166 tror jag, iaf högreHär är en bild på en PLL-IC!
Tack
ska kolla up vad som står på Pll-ic (vad e det?)
men bättre minnen är nog ett måste, kör med No Name..
rek minnen? mosel?
sen måste det till nån till xtra fläkt, har en 80´s titan behöver nog en till, men tjejen tycker datorn låter som hårtork redan nu...kanske skulle man föreslå vatten kyling för henne 😀
2 Guest(s)