February 13, 2003
varför kommer jag inte högre ?
den bootar i 3.2 men dör i cpuburnen 1.6 i vcore kanske bör tillläggas
hur kommer jag högre ?!?!
kan det vara budget moderkortet eller standardminnena som inte är så heta ?
kör den nu hur stabilt som hällst i 3.06 (170 fbs) och 1.575 i vcore
vad kan det vara takksam för hjälp ?!
October 14, 2002
fan åxå nu blev ja ännu mer sur på att ja inte kan använda min 2.4 som ligger här bredvid. jävla datorbutiken som skickar ett trasigt moderkort å ett 256mb minne i ställe för 512 👿 👿 👿 👿
den ska ja iaf klocka lite sen 🙂 minst 2.8 tycker ja de ska va
bah de lär ju dröja 2 veckor till på den där jefla returen
February 13, 2003
jasså... vadför minnen har du köpt ?
2.8 ghz e rätt okej... då kan man köra minnena i 390 mhz.. i 3 ghz kan jag bara köra dom i 345... vet inte om det är mitt kassa moderkort men man ska väll kunna ställa mhzen på minnena typ som 333 - 334 - 335, ni förstår ? kan bara välja 345 425 och 450 och mina minnen klarar inte 400 +
January 4, 2001
Hade jag haft en 2.4 skulle jag inte vara nöjd med min klockning föräns det var mellan 3.7-4Ghz.. om det är en C1 steppad...
Höj spänningen till 1.75 och skaffa bättre minnen så kommer du nog att kunna klocka en del till... hur har du ställt en frekvensen på PCI bussarna å agp porten?
February 3, 2003
January 4, 2001
rsastin wrote: Jag skulle vara nöjd om man kunde klocka den med över 600 MHz.
Du klagar på att du inte kan överklocka mer än 800 MHz. Det är ju rätt mycket.
Och Coore skulle inte vara nöjd föränns han har överklockat med nästan det dubbla. Herregud.
Lite overkill enligt mig.
Ska man vara nöjd när man ligger på normal gränsen?
C1 2.4Ghz går väldigt högt... tror inte hans prolle är en C1...
Jo, lite riskabelt är det att dra upp till 1.75... men men... friskt vågat hälften vunnet.. 😉
February 13, 2003
men SDS = 1.7vcore... jag är inte ute efter att avliva prollen. och jag ska ju inte behöva dra upp den från 1.575 til 1.75 i vcore för att komma 2oo mhz till ?! så det är ju gärna inte vcoren det hänger på...
och
"Hade jag haft en 2.4 skulle jag inte vara nöjd med min klockning föräns det var mellan 3.7-4Ghz.. om det är en C1 steppad... "
och JA det är en C-1.. b-0 kommer inte högre än 100 mhz+
200 fbs ger 3.6 ghz så jag kan itne komma högre än det ändå utan att byta mobo ?!
iofs så är tempen inte något problem idel = 28 med orginal flänsen
January 4, 2001
ynz^^ wrote: men SDS = 1.7vcore... jag är inte ute efter att avliva prollen. och jag ska ju inte behöva dra upp den från 1.575 til 1.75 i vcore för att komma 2oo mhz till ?! så det är ju gärna inte vcoren det hänger på...
och
"Hade jag haft en 2.4 skulle jag inte vara nöjd med min klockning föräns det var mellan 3.7-4Ghz.. om det är en C1 steppad... "och JA det är en C-1.. b-0 kommer inte högre än 100 mhz+
200 fbs ger 3.6 ghz så jag kan itne komma högre än det ändå utan att byta mobo ?!iofs så är tempen inte något problem idel = 28 med orginal flänsen
hmmm.... ojoo.. höjja spänningen ger myyyycket... så det hänger visst på vcoren...
Säg inte det.. vissa B0 kommer högt... jag kommer ganska högt med min 1.8@2.88Ghz... med retail kylning.
Som jag frågade förut men inte har fått något svar på... Hur har du ställt in frekvensen på AGP porten och PCI bussarn?
Möjligt att det är moderkortet som inte vill, men det kan ju oxå vara minnena.
February 13, 2003
mjo dom är låsta. tror dem står på 66 mhz eller ngt AGPn iaf.
men jag vill inte över 1.7... men jag tycker inte att man ska behöva höjja volten så mycket..
jag menar på 600 mhz höjde jag +0.25 1.75 i vcoren för att få den stabil. från 3.06till 3.15 höjjde jag +0.25 till = 1.6 i vcoren till och den dog i cpu burn efter 2 min.
jå vad jag vill komma till är att jag inte ska behöva höjja den lika mycket som jag gjorde på 600 mhz som knapt 100 mhz.. så jag tycker inte att det ska vara vcoren.
February 3, 2003
Hehe, LYSSNA NU NOGA Självklart är det valfritt, Men sitt INTE o rekomendera att han skall vrida upp Vcoren till 1.75 ens 1.7 om den OV.
SNDS Är ni informerade om det . Visst är det V den vill ha men VARFÖR avliva den i förväg??Min kommer till 180FSB på 1.68.Har testat nåra sec i 1.7, den bootade upp i 195, för att bluescreena lite sen.
Köp ny prolle!!de ska ja göra 😀
February 3, 2003
3 Guest(s)