February 3, 2003
December 19, 2000
Till att börja med så kan säga att allt över 3ghz är OK...även med en C1 2.4b. Det är med C1 cpuer som med alla andra...finns dem som är tjurigare än andra....så är det bara...och kommer förmodligen alltid att vara.
Vad gäller din klockning....så tror jag helt enkelt att du inte kommer så mycket högre utan bättre kylning. Angående volten så kan du riskfritt höja den till 1.65....har du bra luftflöde å kall låda...så kan du dra på 1.7 MEN...håll då koll på tempen. Skulle inte rekommedera 24/7 temp över 55 under load.
Angånde din stepping. Vilken har du.. SL6RZ eller SL6EF..??
Själv har jag en 2.4 SL6EF liggande här som jag testkört och den gjorde 3.2 på orginal volt med orginal kylning 3.35 med 1.7 i volt.
Ska bli intrerssant å se vad den gör i min prommeteia.
Som sagt...höj vcore till 1.65-1.7 beronde på temp...ä nöj dig med det...defenitivt ingen dålig klock.
Vill du ha bättre kylning ...så kan jag varmt rekommedera Swiftech MCX4000 med en 80mm fläkt....funkar ypperligt.
October 7, 2001
mjo du kommer inte högre med den låga vcoren...
för att köra i 3.6 fick jag köra i 1.775....
så jag tyckte inte riktigt om att köra cpun såg högt... med tanke på att jag bara har luft kylning 🙂
men om du vill upp i 3.4 kan du köra på 1.675 i vcore...
det klarar min hel fint iaf 🙂
February 3, 2003
Naughtyboy_2000:Hehe, för han kanske? Men inte för mig .Visst jag kör min i 3240(180FSB:1.600 Vcore=1.680).O jag Blev besviken.Eftersom det pratas så in i h....te om hur högt dessa prollar kommer.Så dom som surfar o ser vad dessa "KAN"prestera kommer troligtvis att bli besvikna(själv bryr ja mig inte nu,Ny på G).
Ang Vcore, så får väl ni själva köra på det ni tycker e OK.Personligen så fattar jag inte VARFÖR??ni vill riska prollen...Det hjälper juh INTE om du har en ordentlig KYLNING o kör tex 1.725. Tycker dom flesta borde veta det nu SNDS .Lycka till
February 3, 2003
October 7, 2001
gabbax wrote: Naughtyboy_2000:Hehe, för han kanske? Men inte för mig .Visst jag kör min i 3240(180FSB:1.600 Vcore=1.680).O jag Blev besviken.Eftersom det pratas så in i h....te om hur högt dessa prollar kommer.Så dom som surfar o ser vad dessa "KAN"prestera kommer troligtvis att bli besvikna(själv bryr ja mig inte nu,Ny på G).
Ang Vcore, så får väl ni själva köra på det ni tycker e OK.Personligen så fattar jag inte VARFÖR??ni vill riska prollen...Det hjälper juh INTE om du har en ordentlig KYLNING o kör tex 1.725. Tycker dom flesta borde veta det nu SNDS .Lycka till
tycker du din p4 presterar dåligt ?
när du klockar den till 3ghz+ ...
du kommer inte komma upp i den prestandan på en normal amd...
liksom du måste ha en amd @ 2.4-2.5 ghz för att matcha en 3.4-3.5a p4a
å då måste du klocka amdn en hel del
February 3, 2003
Bäver:Njao egentligen är det bra OCát. Men som dom flesta vet så "skruvas" förväntningarna upp oerhört när man ser nåra som OCát xtremt.Och det med lika prolle!!.Visst har jag "svalt" det värsta nu, men det blir till o köpa en RZ 😀 .Mycke vill ha j....git mer
Dinos:bra inställning....
December 19, 2000
gabbax wrote: Visst har jag "svalt" det värsta nu, men det blir till o köpa en RZ 😀
Kan hålla med dig om att "Mycket vill ha mer"..så sjuk är man ju.
Angående RZ...dessa cpu:er är ämnade för OEM marknaden egentligen...men det har "läckt" ut en del på övriga marknaden oxå. Jag vet att dem finns köpa på en del butiker i UK å US...men i Swe har jag inte sett dem än.
Hittar du RZ nånstans..så PM gärna mig...."Vill osså ha..!!!!!!! 😀 "
February 3, 2003
Ahh.kära N-B2000 .Dom vimmlar nu mera i sverige.eftersom SL6EF upphör(har jag förmig).Tex http://www.overclockers.se.funnits ett bra tag.Anledningen till att andra butiker har kvar äldre stepp,är nog för att lev sitter på ett fett lager o vill få ut dom.där av risken att man kan få en EFáre än.Själv köper jag min på måndag 😀
November 6, 2001
Har försökt att få lite olika butiker att svara på om dom levererar/har levererat några 2.4B SL6RZ eller 2.53 SL6S2. Som väntat blir svaret
- vet inte, "du får köpa grisen i säcken" ...
- kan inte hålla koll på sånt ...
- spelar det någon roll - alla är väl lika bra ...
- har inte sett till några sådana ...
- ska kolla ...
- vi kan inte bestämma vad vi får från leverantören
En hel del spelar säkert ovetande eftersom dom förmodligen har äldre steppingar kvar i lager och vill sälja dom först. Tycker att alla som är intresserade av dessa sSpec skall fråga dom - förhoppningsvis börjar dom lämna info. på sin site om trycket ökar.
De butiker som idag talar om att dom kan leverera SL6RZ är Overclockers.com och SBSData - heder åt dom för det!
En tysk shop som säger sig sälja SL6RZ: overclockers.de
Någon som vet vad Datorbutiken levererar för sorts 2.4B eller 2.53?
Särskilt intressant skulle det vara att veta vad deras Tray-utförande av dessa har för sSpec - någon som testat dom? - posta info!
February 3, 2003
aspe:Håller med dig till 100%.Själv har jag fått 2 butiker i KISTA Galleria(norr om sthlm)Att kontrolera den xakta steppingen.Dessvärre var det EFáre i den ena.men i den andra har jag inte återkommit till än(orkar inte)nu när OC.se säljer RZór.
En annan sak är att när butiken beställer från leverantören så kan inte butiken se vad det är för 5 sista B-stäver resp siffror.Genom nån order osv.utan det är oftast en chansning.
Detta enligt en som "tar"in processorer från INTEL...Däremot om man ber dom snällt gå ut på lagret så... 😀
Så här ser det ut hos butikerna när dom beställer:
tex-BX80532PE2400D
2 Guest(s)