October 27, 2002
Men nu då?=)
När jag provade 3330 mhz startade inte ens datorn.. Och indikatorn på mobot sa
"C3: Expand compressed BIOS code to DRAM"
innebär? Mobot är ett abit it7max2v2
Min temp vid 3.2 är vid idle 50 och fulload 60... är dessa temperaturer farliga? Har jag för mkt kylpasta på...? För flänsen känns nästan kall...
Det borde den ju inte om ledningsfömägan varit bra?
February 21, 2003
vad kör du minnet i?
min 2.4 kör 3300 utan problem... dock måste jag underklocka mina ddr400 minnen då de inte pallar att köra 420 eller vad det nu blir
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
October 27, 2002
ska prova att sätta om den ikväll och ta bort kylpasta och sätta ny sån ikväll då.
Jag har PC2700 minnen... Apacer eller nåt sånt heter dem?
har inte ändrat något annat än att låsa agp och pci... enbart ändrat bussen... så minnena knatar på rätt bra har jag en känsla av?
October 27, 2002
verkar smo att den posten inte riktigt registrerades... well...
Jag undrar en sak... Den boxade fläkten hade svart massa under... jag hade BÅDE den på och kylpasta men nui har jag tagit bort den svarta massan... men där var det en bit folie? och jag lossade lite på folien och där under är det mera svart massa... Vågar man ta bort denna folie och massa och bara köra med kylpasta?
nån som vet?
March 12, 2002
marijo Skrivet: 14 Jun 2003 21:49 Ämne:
--------------------------------------------------------------------------------
om du ska ha nån annan kylpasta så måste du ta bort folien.. annars får du med all säkerhet otsatt effekt... alltså det kommer att bli varmare istället... och kom ihåg att du inte ska ha nåt "lager" av kylpasta utan att du ska gnugga in det i flänsen samt prollen...
e du säker på att foliet ska bort??
kan det vara därför min temp är så hög? 50idel 6-65 full load
May 9, 2001
kapi wrote: 50-60 är ganska mycket för en intel. Om flänsen inte känns varm i botten så kanske den inte sitter fast ordentligt?
Jag tror det är tempen som soppar helt enkelt. Kan ju vara minnet också, eller nån slags kombination
50-60 bra för Intel???
Min ligger och pendlar mellan 32 och 36 med originalkylaren.
Men jag har ju bra ventilation i lådan också med en del fläktar.
2 Guest(s)