April 2, 2003
Undrar om det är ngn som kan tala om för mig vad man ska göra om man ska höja mhz:en upp till 2.7 ghz.. jag har höjt fsb:n upp till 225*4
dvs 900... men vad är det för skillnader på dom 3 olika volt modellerna:
Cpu Core Voltage: den ligger på 1.525v
DDR SDRAM Voltage: 2.6v
AGP Voltage: 1.55v
Ska man höja alla dom här när jag ska upp till 2.7 ghz ?
fick felmeddelande när jag boota vid core volt på 1.650v men det funka vid 1.600
Sen den här AGP/PCI frequency... ska man ändra den manuellt eller ska jag bara köra auto?
Ni får gärna tipsa om annan klockning av minnena & grafikkortet lr annat på CPUn.
February 10, 2003
låt AGP/PCI frequency stå på 66/33MHz.. DDR SDRAM voltage kan vara nödvändigt om du måste pressa minnena lite extra..
Vcore är absolut nödvändigt att höja... var bara väldigt försiktig då den kan ta skada av allt för mkt spänning..
AGP voltage har inget med processorn att göra så den behöver du inte ändra...
April 2, 2003
Mezzlock wrote: låt AGP/PCI frequency stå på 66/33MHz.. DDR SDRAM voltage kan vara nödvändigt om du måste pressa minnena lite extra..
Vcore är absolut nödvändigt att höja... var bara väldigt försiktig då den kan ta skada av allt för mkt spänning..
AGP voltage har inget med processorn att göra så den behöver du inte ändra...
Varför är internal clock hastigheten lägre i 3dmark01 jämfört med den som står i bios och i egenskaper på den här datorn? i bios står det 2.52ghz i den här datorn 2.53ghz och i 3dmark så står 2.47..? tycker det är lite knasigt...
Sen så när jag provade köra datorn i 2.67ghz med cpu core på 1.550 så försvann ett däck på bilen i första testen, datorn körde i ca 5-10 sekunder sen stängde han ner 3dmark.. vad är det för ngt som är bristande då?
1 Guest(s)